تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
جالب است ۰
در بازاری که نوسان زیادی باشد آن هم برای ارز، یک عده سود می کنند و یک عده ضرر، اما راه اندازی آتی ارز موجب خواهد شد تا دلالانی که از آشفته بازارها سوءاستفاده می کنند و به امید کسب سودهای آنی به خرید و فروش ارز می پردازند از این بازار خارج شوند.
معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران، آرامش اقتصادی را به دنبال دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان مطلب فوق و با اشاره به دلواپسی‌هایی پیرامون فساد، سفته‌بازی و رانت عده ای خاص در بازار ارز گفت: زمانی که حرف از معاملات آتی ارز آن هم در بورس کالای ایران مطرح می شود، این دلواپسی ها جای خود را به امنیت فکری و شفافیت قیمتی می دهد.

وی افزود: در بازاری که نوسان زیادی باشد آن هم برای ارز، یک عده سود می کنند و یک عده ضرر، اما راه اندازی آتی ارز موجب خواهد شد تا دلالانی که از آشفته بازارها سوءاستفاده می کنند و به امید کسب سودهای آنی به خرید و فروش ارز می پردازند از این بازار خارج شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگربرای کنترل التهابات بازار ارز از بازاری شفاف کمک بگیریم، دیگر نگران آشفتگی این بازار نخواهیم بود.

وی به مزیت معاملات آتی ارز اشاره کرد و اظهار داشت:با راه‌اندازی معاملات آتی ارز، اولا قیمت واقعی ارز کشف می‌شود و ثانیا از رانت اختلاف نرخ بازار آزاد و مرجع ارز جلوگیری می‌شود.

یوسفیان در پایان در رابطه با آشفتگی بازار ارز گفت: بحران‌های بین‌المللی و تحریم‌ها به نوعی بر بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیر‌گذار بوده است، اما چند عامل تأثیر‌گذار در نوسانات ارزی وجود دارد که به موقع و درست تصمیم نگرفتن از سوی متولیان ارزی کشور و عدم ثبات در تصمیمات اتخاذ شده، ازجمله عوامل تأثیر‌گذار بر التهابات و بهم‌ریختگی بازار ارز است. 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.k0x2yt0ofa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین