تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
جالب است ۰
رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق تهران از بررسی اصلاحیه قانون مالیات در اتاق می گوید
اتاق درتدوین آیین نامه اصلاحیه قانون مالیات نقش خواهد داشت
در هفته های گذشته موضوع اصلاحیه قانون مالیاتی به یکی از مهم ترین مباحث اقتصادی کشور تبدیل شده و مخالفان و موافقان این اصلاحیه درباره آن نکات مختلفی را مطرح کرده اند؛ اما این قانون باتوجه به اهمیت، این روزها مورد توجه ویژه هیات رئیسه و اعضا هیات نمایندگان اتاق تهران نیز قرار گرفته و کمیسیون های مختلف اتاق به خصوص کمیسیون بازار پول و سرمایه به بررسی آن پرداخته اند. درباره این بررسی ها با علی سنگینیان رئیس کمیسیون پول و سرمایه گفت و گو کرده ایم:

باتوجه به ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات که قرار است از سال آینده اجرایی شود و هم اکنون تدوین آیین نامه اجرایی آن در دست بررسی است، آیا کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است؟

بله، روی موضوع مالیات هم در اتاق ایران و هم اتاق تهران بحث هایی شده است و جلساتی را داشته ایم و کارهای کارشناسی صورت گرفته، ما قصد داریم نظراتمان را به عنوان اتاق به صورت رسمی و با دقیق بالا ارائه کنیم زیرا این یکی از قانون های اصلی و بسیار مهم است. قصدما این است که همه جوانب این قانون را بررسی کنیم و پیشنهادها را دسته بندی و تدوین کنیم و بعد به صورت رسمی اعلام کنیم.

نگاه اتاق کلا به این قانون به چه شکل است، مثبت است؟

هنوز بررسی نتایج نهایی نشده است البته انتقادهایی هست بهش بعضی از موضوعات هست که فکر می کنیم محدودیت هایی را ایجاد می کند مثلا گروهی از فعالان اقتصادی و کار آفرین ها نگران بحث افشای اطلاعات حساب بانکی هستند در حالی که از طرف دیگر همین موضوع اگر خوب اجرا شود جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و ما درحال بررسی همه این جوانب هستیم.

نقش اتاق درحال حاضر در ارتباط با این قانون چی هست؟

ببینید، اتاق به عنوان نهاد و تشکلی که قانون بهبود محیط کسب و کار بهش وظیفه داده باید در این حوزه فعال عمل کند.

آیا در تدوین آیین نامه شما نقش دارید؟

اتاق در تدوین آیین نامه نقش دارد همان گونه که در تدوین اصلاحیه هم نماینده اتاق حضور داشته است اما شما توجه داشته باشید که ما فقط یک نماینده داریم و همه نظرات اتاق در نهایت نهایی و مصوب نخواهد شد اگرچه که در زمان تدوین اصلاحیه بخش مهمی از نظرات اتاق مورد توجه قرار گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.z8wbjh8nn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین