کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز همکاری رسمی شرکت نامورای ژاپن با سازمان منطقه آزاد قشم

4 بهمن 1395 ساعت 8:01

شرکت نامورای ژاپن (ان.آر.آی-NRI) و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف به روز رسانی و توسعه طرح های جامع و راهبردی و مدل کسب و کار در این منطقه همکاری رسمی خود را آغاز کردند.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،شرکت نامورای ژاپن در بخش حمل و نقل سازمان منطقه آزاد قشم سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین گفت: اقدام های موسسه نامورا از چند ماه پیش در قشم کلید خورده است و امروز فعالیت رسمی این شرکت ژاپنی در ایران آغاز می شود.
«حمیدرضا مومنی» افزود: شرکت ژاپنی «اوریکو» نیز پس از برجام فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان پلی بین اقتصادهای شرق و ایران و نیز شرکت های خارجی که قصد ورود به بازر ایران را دارند، خدمات دهی می کند.
وی گفت: بیشتر مراودات ما با کشورهای غربی و بیشتر صنایع ما غربی است اما باید بدانیم در شرق نیز توانمندی های بسیاری برای همکاری های مشترک وجود دارد که از آن محرومیم.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری کرد: مراوده با ژاپن فقط به صادرات نفت به این کشور و واردات لوازم خانگی و مصرفی معطوف شده اما توان این شرکت ها بیش از این است که فقط صادرکننده کالاهای مصرفی باشند.
وی گفت: انتقال دانش فنی، تولید صادرات محور و تسهیل در سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد و با توجه به شرایط پس از برجام تلاش می کنیم با بهره گیری از زمان و منابع موجود، از توان شرکت های خارجی برای توسعه اقتصادی قشم بهره بگیریم.
به گفته رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، تولید و صدور محصولات برند با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، ایجاد مرکز مالی بین المللی مانند بانک و مذاکره با ژاپن در این زمینه، پرورش 84 هزار تن ماهی در قفس، ایجاد مرکزهای گلخانه ای، اجرای طرح جامع خلیج فارس شامل پل، بزرگراه و راه آهن و توسعه 2 مگاپورت شامل بنادر کاوه و سوزا، توسعه فرودگاه و بانکرینگ سوخت رسانی به کشتی های عبوری در دستور کار قرار دارد.
ایجاد 12 ژئوسایت و ژئوپارک با ثبت یونسکو در بخش گردشگری و توجه به موضوع انرژی از دیگر برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد قشم است.

** تبدیل قشم به پنجره مالی- تجاری منطقه
«فرهاد تقی زاده حصاری» مجری طرح های منطقه آزاد قشم و اقتصاددان ایرانی موسسه بانک توسعه آسیایی (ADBI)، در این آیین درباره ایجاد مرکز مالی بین المللی گفت: هدف از این اقدام، تبدیل قشم به پنجره مالی- تجاری منطقه است تا مرکز بانکی و بیمه ای را با حضور شرکت های مطرح دنیا پدید آوریم.
دستیار رییس موسسه بانک توسعه آسیایی (ADBI) افزود: برای شرکت های خارجی یا داخلی علاقه مند به فعالیت در منطقه آزاد قشم، مجموعه مقررات و قوانین آماده شده و قابل ارایه است.

** لزوم ترجمه سیاست های مناطق آزاد ایران
به گزارش ایرنا، «تتسوچی» مدیر بلندپایه موسسه نامورا و مدیر طرح جامع قشم، در این آیین گفت: سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر سازمان های مشابه، سیاست های منحصر به فردی دارند اما اطلاعات خود را به زبان انگلیسی ترجمه نمی کنند و در اختیار خارجی ها قرار نمی دهند.
وی افزود: مناطق آزاد ایران باید برای توسعه، به اشتیاق شرکت های سرمایه گذار پاسخ بدهند.
در این مراسم «سان وون لی» رییس کل حمل و نقل دولتی کره جنوبی که در بخش زیرساخت های قشم سرمایه گذاری کرده است، گفت: دولت ایران و کره جنوبی از روابط نزدیک اقتصادی و فرهنگی برخوردارند و ایران برای دریافت تجربیات کره جنوبی در بخش زیرساخت ها اعلام آمادگی کرده است. 
به گزارش ایرنا، جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومترمربع در جنوب ایران است.
استقرار در دهانه تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس، دسترسی به آبراهه های بین المللی و بازارهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، برخورداری از اسکله بزرگ با ظرفیت پهلوگیری برای شناورهای دارای تناژ بالا و ویژگی های زیست محیطی مانند تنها ژئوپارک خاورمیانه بخشی از مزیت های مهم سرمایه گذاری در قشم به شمار می رود.


کد مطلب: 2623

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2623/آغاز-همکاری-رسمی-شرکت-نامورای-ژاپن-سازمان-منطقه-آزاد-قشم

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir