تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
جالب است ۰
کتاب حسابداری هزینه جریان نقد مواد به قلم دکتر مهدی آزادواری تالیف شد.
کتاب حسابداری هزینه جریان نقد مواد منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، در فرایندهای مختلف موجود در کسب و کارهای ما، بخشی از مواد مصرفی به صورت ضایعات از فرایند خارج می شوند. بدیهی است که این ضایعات همان مواد اولیه نیستند، بلکه در اثر مصرف مواد اولیه در فرایند، بخشی از آن به طور خام یا به صورت مواد دیگر) ضایعات( از فرایند خارج می شوند. بنابراین، برای تولید ضایعات حاصل از فرایند، انرژی و سایر هزینه­های تولید نیز صرف شده است و نباید قیمت آن را اندک دانست.  هزینه تولید این ضایعات را نه تنها سازمان شما می­پردازد، بلکه این مواد در اثر ورود به محیط زیست، هزینه های دیگری نیز ایجاد می­کنند که گاهی خسارت­هایی بسیار سنگین هستند.

سیستم هزینه­یابی جریان مواد از جمله ابزارهایی است که با دنبال نمودن سه اصل کاهش، استفاده­ی مجدد و بازیافت، در افزایش بهره­وری، کاهش هزینه­ها و پایداری تولید و مصرف اهمیت به سزایی دارد.

در این روش، بین موارد ورودی و خروجی فرآیندهای کاری سازمان، موازنه صورت گرفته و برای خروجی فرایند، هزینه های مالی محاسبه می شود. سپس با توجه به ابزارهایی که در اختیار هستند، برای دست یابی به سه مزیت فوق الذکر کار تخصصی کارشناسی صورت می گیرد. این روش، از روشهای مناسب برای کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری سازمان است.

با استفاده از این سیستم، سازمان­ها می­­توانند در یک زمان بهره­وری منابع خود را افزایش داده و هزینه­ها را کاهش دهند. MFCA  برای تمام صنایعی که از انرژی و مواد استفاده می­کنند، با هر اندازه و نوع، قابل استفاده ­است.

 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.0qia2bqeola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین