کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

دولت مانع ورود کالای قاچاق به کشور شود/ مردم تولیدات داخلی بخرند

6 بهمن 1395 ساعت 14:28

یکی از مراجع تقلید شیعیان بر ضرورت تلاش دولت در جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تأکید کرد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی توجه به تولید داخلی و رونق دادن به این بخش را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از مشکلات کشور ما تعطیلی کارخانه‌ها است.

وی ادامه داد: اگر تولید داخل رونق یابد دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و حتی تحریم‌ها هم نمی‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

استاد سطوح عالی حوزه در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد دولت با ورود کالای قاچاق به کشور بیان داشت: وقتی کالا و مصنوعات خارجی وارد بازار شود تولید داخل با مشکل مواجه شده و بیکاری و خسارت‌های زیادی را در پی دارد.

وی دولت، بازاریان و مردم را سه گروه فعال در اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت مردم هم نباید به سراغ کالاهای خارجی بروند و فروشندگان هم نباید از این کالاها استقبال کنند زیرا در  این صورت اقتصاد مقاوتی روی زمین می‌ماند لذا هر سه گروه در این زمینه مقصر هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با سهیم دانستن تلاش هر سه گروه در رونق اقتصادی کشور بر این نکته هم تأکید کرد که تولید کنندگان داخل باید بر کیفیت کالاها تمرکز بیشتری داشته باشند تا مردم از کالاهای خارجی استقبال نکنند.

وی در عین حال بیان کرد: برگزاری همایش و یا شعار دادن‌ها کاری را از پیش نمی‌برد باید دست به دست هم داد تا این مشکل حل بشود و در این صورت ما در برابر تهدیدات خارجی هیچگونه واهمه‌ای نخواهیم داشت.

منبع: مهر

 


کد مطلب: 2667

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2667/دولت-مانع-ورود-کالای-قاچاق-کشور-شود-مردم-تولیدات-داخلی-بخرند

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir