تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱
جالب است ۰
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده کره مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود و افزایش قیمت کره در داخل کشور ناشی از افزایش دو برابری قیمت های جهانی این محصول لبنی است.
افزایش قیمت کره ناشی از رشد دو برابری قیمت های جهانی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،حسن رکنی درباره وضعیت تولید و واردات کره افزود: اکنون نیاز مصرفی کشور به کره حدود 60 هزارتن است که از این میزان نزدیک 20 هزارتن از تولیدات داخلی و بیش از 40 هزارتن از محل واردات تامین می شود.
وی اظهارداشت: بخش عمده نیاز کره کشور وابسته به واردات است و افزایش یا کاهش قیمت های داخلی نیز به قیمت های جهانی این محصول بستگی دارد.
رکنی تصریح کرد: بخش عمده از مجموع کره وارداتی به مصرف کره صبحانه و بخش اندکی به مصارف صنعتی می رسد.
وی اضافه کرد: دولت تسهیلات ویژه ای در تامین ارز کره مورد نیاز کشور از طریق واردات در دست اقدام دارد و بحث تعرفه واردات کره نیز در دست بازنگری قرار دارد تا بتوانیم با شرایط بهتر کره مورد نیاز کشور را تامین کنیم و از تنش های قیمت جهانی بر افزایش قیمت مصرف کنندگان جلوگیری شود.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نزدیک به 20 هزارتن کره مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود و اکنون بخشی از چربی که از شیر فرآوری و جداسازی می شود به صورت تازه خوری و خامه به مصرف داخلی می رسد و بقیه به تولید کره اختصاص می یابد.
وی تامین چربی مورد نیاز تولید کره را از برنامه های معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: اکنون برنامه بلندمدتی را برای تامین چربی از استحصال شیر پرچرب در کشور طراحی شده که این مهم به اصلاح نژاد دام های شیری و همچنین استفاده از گاوهای شیری پربازده کیفی بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر قالب کره ۱۰۰ گرمی نسبت به نرخ مصوب قبلی ۴۰۰ تومان افزایش یافته، هرچند که این قیمت از نرخ فعلی کره در بازار ۳۰۰ تومان ارزان‌تر است.
تولید کنندگان صنایع لبنی به دنبال بالا رفتن قیمت جهانی کره، نسبت به افزایش قیمت محصولات داخلی اقدام کردند، بطوری که هر قالب کره 100 گرمی با 20 درصد افزایش قیمت از دو هزار و 500 تومان به سه هزار و 200 تومان افزایش یافت و با مداخله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و کارگروه تنظیم بازار موظف به فروش این محصول به قیمت دو هزار 900 تومان هستند.
کره به عنوان اولویت نخست ستاد هدفمندسازی یارانه هاست و هر گونه تغییرات قیمت این کالا، باید پس از طی فرایند مربوطه عملیاتی شود.
بنابراین قیمت هر قالب کره 100 گرمی دو هزار و 900 تومان و کره 50 گرمی یکهزار و 500 تومان تعیین شده است.
سازمان حمایت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چنانچه قیمت جهانی کره کاهش یابد، به نسبت آن، قیمت جدید داخلی نیز محاسبه و ابلاغ می شود..

منبع: ایرنا

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.90x2yt09ja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین