کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر وزیر نفت از بانک «سپه»

13 بهمن 1395 ساعت 23:05

وزیر نفت با ارسال نامه ای از بانک سپه به دلیل تأمین مالی طرح پالایشگاه گازی بیدبلند ۲ تقدیر کرد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در نامه بیژن زنگنه خطاب به محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه آمده است: بدینوسیله از اقدامات، پیگیریها و مساعدتهای آن جناب در خصوص تأمین مالی طرح پالایشگاه گازی بیدبلند 2 و گشایش مرحله اول اعتبار اسنادی این طرح، تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین لطفا مراتب تقدیر و تشکر اینجانب را به همکاران محترم آن بانک ابلاغ فرمائید.

بر اساس این گزارش طرح فوق با کمک به اشتغالزایی بالغ بر 8 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، به رونق اقتصادی و محرومیت زدایی در استان، در عین جلوگیری از هدررفت گازهای غنی چاه های نفت و گاز، جذب فن آوری به روز در صنعت نفت و گاز کشور، ارزش آفرینی، کسب درآمد ارزی (افزایش صادرات) و جلوگیری از افزایش آلایندگی زیست محیطی منجر خواهد شد.

این طرح پس از تصویب در شورای اقتصاد، به سبب برخورداری از توجیه فنی و اقتصادی جهت احداث در استان خوزستان و شهرستان بهبهان موضوعیت عملیاتی یافت. ارایه درخواست مجری طرح برای تامین بخشی از هزینه های سرمایه گذاری به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون دلار به بانک سپه ، موجب شد تا این بانک به پشتوانه نیروی انسانی توانمند و متخصص و متعهد خود عاملیت تامین مالی بزرگترین کنسرسیوم بانکی کشوربا حضور 5 بانک بزرگ را برعهده گیرد.

پس از توافق بانک های عضو کنسرسیوم و طی فرآیند بررسی طرح و احراز توجیه پذیری، با اعطای تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون دلار موافقت و متعاقب آن گشایش اعتبار اسنادی عملیاتی شد و اکنون، با توجه به موفقیت طرح در مراحل اجرایی خود به واسطه گشایش اعتبار یک میلیلارد دلاری توسط بانک سپه، موجبات تقدیر وزیر نفت از این بانک را فراهم کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر


کد مطلب: 2757

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2757/تقدیر-وزیر-نفت-بانک-سپه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir