کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل جدیت در پیگیری‌ مطالبات بحق فعالان اقتصادی مطرح شد

تقدیر پارلمان بخش‌خصوصی از معاون اول رییس‌جمهور

19 بهمن 1395 ساعت 19:42

در بیست‌و‌سومین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، مسعود خوانساری از معاون اول رییس‌جمهور به دلیل پیگیری‌هایش برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات بخش‌خصوصی، تقدیر کرد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در ابتدای این نشست، رییس اتاق تهران با اشاره به نامه اتاق تهران به معاون اول رییس‌جمهور که در خرداد ماه ارسال شد و در آن 10 خواسته اولویت‌دار فعالان اقتصادی قید شده بود، گفت: هیات نمایندگان اتاق تهران پس از بحث و بررسی پیرامون مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بخش‌خصوصی، به جمع‌بندی روی 10 اولویت رسیدگی به مشکلات صاحبان کسب‌و‌کار دست پیدا کرد و تقاضا برای حل و فصل آن، به اطلاع معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی رسید.


مسعود خوانساری با بیان اینکه تاکنون بخش قابل‌توجهی از خواسته‌های 10 گانه بخش‌خصوصی با ابلاغ دستورالعمل از سوی معاون اول رییس‌جمهور، عملیاتی شده است، افزود: معافیت مالیاتی مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز و همچنین عودت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی به صادرکنندگان، از جمله خواسته‌های اتاق بازرگانی تهران از معاون اول رییس‌جمهور بود که با همکاری سازمان امور مالیاتی دستورالعمل‌های اجرایی آن ابلاغ شد و به نتیجه رسید.


وی همچنین به امکان پذیرش اظهارنامه مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط از سوی سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و افزود: تا پیش از این، سازمان امور مالیاتی تنها گزارش ممیزان خود را ملاک عمل قرار می‌داد و صرف ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها مورد قبول نبود، اما پس از درخواست اتاق تهران برای پذیرش این اظهارنامه‌ها با توجه به منفی بودن رشد صنعت در سال 1394 و درخواست رسیدگی از سوی معاون اول رییس‌جمهور، این مشکل نیز از سر راه فعالان اقتصادی به زودی برداشته می‌شود و طی هفته آتی بخشنامه مربوط به پذیرش مستقیم اظهارنامه مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط و عدم دخالت ممیزان مالیاتی، ابلاغ خواهد شد.
به گفته خوانساری، یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی، مطالبه حق بیمه از محل خرید و فروش کالا میان بنگاه‌ها بود و مطالبات سازمان تامین اجتماعی از این محل مشکلات زیادی برای صاحبان کسب وکار ایجاد کرده بود. وی افزود: در این رابطه نیز توافقاتی صورت گرفته و به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.


رییس اتاق تهران در عین حال، به بخشنامه اخیر معاون اول رییس جمهور مبنی بر اجرای کامل مفاد 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار اشاره کرد و گفت: در نامه اتاق تهران به معاون اول رییس‌جمهور، خواسته شده بود که اجرای این دو ماده از قانون از سوی دستگاه‌های دولتی رعایت شود که خوشبختانه طی ابلاغیه اخیر آقای اسحاق جهانگیری، تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف شدند با رعایت این مواد قانونی، در تدوین قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، از بخش خصوصی نظر و مشورت گرفته شده و پس از آن مورد تصویب قرار گیرد.


مسعود خوانساری با تقدیر از معاون اول رییس‌جمهور برای پیگیری خواسته‌های بخش خصوصی، گفت: حل این بخش از مشکلات فعالان اقتصادی بدون توجه و اهتمام معاون اول رییس‌جمهور سخت و دشوار بود و اتاق بازرگانی تهران کمال سپاس و قدردانی را از آقای اسحاق جهانگیری دارد.

منبع: اتاق بازرگانی تهران


کد مطلب: 2866

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2866/تقدیر-پارلمان-بخش-خصوصی-معاون-اول-رییس-جمهور

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir