کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت

درآمد دولت ۵۰ درصد کاهش یافت/ گندم را باید ۳ برابر دولت قبل بخریم!

23 بهمن 1395 ساعت 20:15

معاون رئیس جمهور گفت: منابع درآمدی کشور در سال ۹۰ و ۹۱؛ ۱۲۰ میلیارد دلار بوده و امروز در بخش نفت حدود ۶۹ میلیارد دلار درآمد داریم و در حوزه غیر نفت نیز ۲۳ میلیارد ریال است.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدباقر نوبخت اعلام کرد: سالانه 4هزار و 800میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت پرداخت می شود.

وی هدف از اجرای طرح تحول سلامت را کاهش هزینه‌های مردم و بهبود وضعیت بیمارستان‌ها بیان کرد و افزود: پیش از این برخی از افراد بیمه نبودند و در قالب این طرح بین 5.5 تا 6 میلیون نفر دفترچه بیمه دریافت کردند. بیمه سلامت 11 میلیون نفر را در کشور شامل شد، در حالی که برای پوشش 5.5 میلیون نفر اعتبار در نظر گرفته شده بود و هم اینک بدهی دولت به بیمه از این بخش است.

نوبخت افزود: منابع درآمدی کشور در سال 90 و 91؛ 120 میلیارد دلار بوده و امروز در بخش نفت حدود 69 میلیارد دلار درآمد داریم و در حوزه غیر نفت نیز 23 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این درحالی است که در سال 91 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم حدود چهار هزار ریال بوده و امسال تعهد ما نسبت به خرید هر کیلو 12 هزار و 670 ریال بوده و در نهایت 13 هزار ریال شد.

وی ادامه داد این درحالی است که شرایط خرید گندم از خارج کشور به نرخ هر کیلوگرم هشت هزار ریال را داشتیم، اما برای توسعه تولید داخلی و کمک به این بخش ، از واردات خود داری شد و هم اینک کشور توان صادرات سه میلیون تن گندم را دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر


کد مطلب: 2888

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2888/درآمد-دولت-۵۰-درصد-کاهش-یافت-گندم-باید-۳-برابر-قبل-بخریم

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir