کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمین همایش بین‌المللی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در موسسه محک برگزار شد

بخش‌خصوصی در مسئولیت‌های اجتماعی پیشقدم است

26 بهمن 1395 ساعت 21:57

روز گذشته چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، در موسسه خیریه و بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،

روز گذشته چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، در موسسه خیریه و بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک برگزار شد. در این مراسم که از سوی موسسه خیریه محک و با حمایت اتاق تهران و ایران برگزار شد، قائم‌مقام وزیر بهداشت، رییس اتاق ایران، رییس اتاق تهران و نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران به همراه تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و اجتماعی حضور داشتند که طی آن عملکرد بنگاه‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را نیز مرور و راه‌هایی برای توسعه آن ارائه کردند.


در ابتدای این مراسم احمد پورفلاح عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران و از اعضای هیات امنای موسسه خیریه محک، گفت: محک تلاش می‌کند تا خانواده‌ها با نگرانی‌های کمتر، تنها به درمان کودکان خود فکر کنند و در طول ربع قرن فعالیت این موسسه، همواره مقوله مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مورد توجه این نهاد مدنی بوده است.
دبیر چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، افزود: در طول این مدت، پیشتیبانی آحاد مختلف جامعه، فعالان اقتصادی و کارآفرینان، تشکل‌ها و اتاق بازرگانی از موسسه خیریه محک منجر به آن شده است که این نهاد مدنی مرزهای کشور را درنوردیده و امروز فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد در سراسر جهان شناخته شده است.
پورفلاح با اشاره به ضرورت هماهنگی نظام‌مند موسسات خیریه در کشور در امر مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: موسسه خیریه محک تلاش کرده است با برگزاری همایش‌های دو سالانه خود، توجه بنگاه‌های کشور را به مساله مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بیش از گذشته جلب کند تا در این راستا، به یک هماهنگی نظام‌مند میان نهادهای مدنی و موسسات خیریه در مسیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی دست پیدا کنیم.
در ادامه این مراسم، به پاس خدمات و تلاش‌های مهندس احمد پورفلاح در امر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و نیز همراهی وی با موسسه خیریه محک و کودکان مبتلا به سرطان، از سوی این موسسه از این فعال بخش خصوصی قدردانی به عمل آمد.

تاکید بر حضور پررنگ بخش‌خصوصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
در این همایش رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بر تقویت مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در امر مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد که اتاق تهران در این مسیر گام‌های بلندی برداشته و برنامه‌های مدونی نیز برای توسعه این امر در دست اجرا دارد.
مسعود خوانساری با اشاره به اینکه در طول تاریخ کشور، همواره صنعتگران و تجار در امر مسئولیت‌های اجتماعی پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: اگرچه در طول یک دهه گذشته به دلیل رکود اقتصادی، این وظیفه از سوی بنگاه‌های اقتصادی در کشور اندکی کمرنگ شده بود اما کماکان بخش ‌خصوصی خود را به حفظ ارزش‌های این حوزه مقید می‌داند و شاهد ایفای نقش صاحبان کسب‌و‌کار در این حیطه هستیم.
او با اشاره به برخی از اقدامات اتاق تهران در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی، افزود: با حمایت اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران، موفق شدیم مسئولیت اداره بیمارستان بازرگانان را که سال‌های متمادی در اختیار کمیته امداد بود، به اتاق تهران بازگردانیم و در تلاش هستیم با تجهیز و به‌روزرسانی این مرکز درمانی، از سوی بخش خصوصی خدمات ارزنده بهداشتی و درمانی به مردم ارائه کنیم.
خوانساری همچنین با اشاره به برگزاری همایش امین‌الضرب که چندی پیش از سوی اتاق تهران برگزار شد، افزود: در این مراسم، از میان تعداد زیادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی که در امر مسئولیت‌های اجتماعی حضور مستمر دارند، منتخبان به جامعه معرفی و نشان امین‌الضرب به آنان اهدا شد. اتاق تهران به دنبال آن است که این مراسم را همه ساله با حضور نخبگان اقتصادی و صنعتی کشور برگزار کند.
رییس اتاق تهران تصریح کرد: نباید همه انتظارات برای رفع مشکلات، صرفاً متوجه دولت باشد و بخش‌خصوصی نیز باید کارهای زمین‌مانده را به دست گیرد و در همه بخش‌ها از جمله مسئولیت‌های اجتماعی، پیش‌قدم باشد.


توجه به مسئولیت اجتماعی رمز ماندگاری بنگاه‌هاست
در این مراسم همچنین رییس اتاق ایران طی سخنانی، بر توسعه اندیشه نیکوکاری در کشور تاکید کرد و گفت: تنها عاملی که باعث ماندگاری بنگاه‌ها و موسسات اقتصادی می‌شود نه قدرت است و نه مکنت، بلکه توجه آنها به مسئولیت‌های اجتماعی و رعایت متوازن دو بعد فضیلت و معیشت بوده است.
غلامحسین شافعی افزود:هیچگاه اقدامات اعانه‌ای منجر به توسعه پایدار نبوده و باید توانمندسازی بنگاه‌ها در امر مسئولیت‌های اجتماعی در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.
همچنین، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز طی سخنانی، از رویکرد این وزارتخانه در تحقق امر سلامت جامعه محور، خبر داد. سیدمحمدهادی ایازی افزود: اگر این رویکرد در کشور نهادینه شود، بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی تهران


کد مطلب: 2942

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2942/بخش-خصوصی-مسئولیت-های-اجتماعی-پیشقدم

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir