کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل گران شدن حبوبات

3 ارديبهشت 1399 ساعت 11:39

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه قطره چکانی و سودجویی موجب افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت حبوبات در بازار شده است.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، قاسمعلی حسنی درباه افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت حبوبات در بازار اظهار کرد: واردکنندگانی که از دولت ارز گرفتند کالا را به صورت قطره چکانی به بازار عرضه می‌کنند و فروشندگان نیز در این میان با سودجویی به افزایش قیمت دامن می‌زنند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ حبوبات نداریم، افزود: با توجه به گرم شدن هوا به زودی فصل برداشت محصولات داخلی آغاز می‌شود، همچنین به دلیل کاهش مصرف و سخت شدن نگهداری در هوای گرم قطعا پس از ماه مبارک رمضان قیمت حبوبات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به واردات حبوبات به کشور گفت: عدس از کشور‌های کانادا و روسیه، نخود از اتیوپی و استرالیا، لوبیا از چین، قیرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان وارد کشور می‌شود و بخشی از بازار را در اختیار دارند.

حسنی با اشاره به عمده‌ترین مشکل در بازار حبوبات تصریح کرد: مشکلی اصلی مربوط به ارز یارانه‌ای است که از طرف دولت به حبوبات اختصاص داده می‌شود است اگر این ارز پرداخت نشود کشور ظرفیت بالایی در تولید دارد و حتی می‌توانیم صادرکننده نیز باشیم، اما ارز ارزان مانع این مسئله است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: از اریبهشت 97 اعلام کردیم به مواد غذایی ارز یارانه‌ای پرداخت نکنید، اما توجهی به آن نمی‌شود.

حسنی با بیان اینکه کالا به اندازه کافی وجود دارد و فقط سودجویی موجب افزایش قیمت شده است، تاکید کرد: کالا‌ها از 6 ماه قبل به اندازه کافی وارد شده است و کرونا هیچ تاثیری بر این مسئله ندارد.


کد مطلب: 69004

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/69004/دلایل-گران-شدن-حبوبات

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir