تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۰
جالب است ۰
سازمان بنادر ودریانوردی اعلام کرد: از هجدهم شهریورماه با اعلام سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو)، کنوانسیون «مدیریت آب توازن کشتی ها» در بندرها و دریاها لازم الاجراست.
اجرای کنوانسیون «مدیریت آب توازن کشتی ها» از ۱۸شهریور الزامی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سازمان بنادر ودریانوردی، 63 کشور به کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها پیوسته اند.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در این باره گفت: آب توازن که برای حفظ ثبات و تعادل کشتی ها در مخازن خاصی نگهداری می شود، می تواند حاوی موجودات مضر، عوامل بیماری زا و گونه های دریایی مهاجم باشد.  محمد راستاد افزود: گونه های دریایی مهاجم می توانند اکوسیستم های محلی را مختل کنند، بر تنوع زیستی تاثیر بگذارند و خسارت اقتصادی زیادی به بار آورند. از این رو، کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در سال 2004 به منظور جلوگیری از انتشار این گونه ها به مناطق غیربومی و بروز آسیب های یادشده، کشتی ها را موظف کرد آب توازن خود را طبق دستورالعمل های این کنوانسیون مدیریت کنند.  معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: از هجدهم شهریورماه رعایت مفاد کنوانسیون شامل تخلیه نکردن آب تصفیه نشده مخازن در دریا، داشتن دفتر ثبت وقایع آب توازن روی کشتی ها و بازرسی و صادر کردن گواهینامه های مربوط با نمونه برداری از مخازن آب توازن الزامی است. به گفته راستاد، کشتی های جدیدی که از این تاریخ به بعد ساخته یا تحویل داده می شوند، به نصب سیستم های پردازش آب توازن ملزمند.  بر اساس این گزارش، در هفتاد و یکمین نشست کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71)، سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) موافقت کرد به کشتی های موجود، برای انطباق با الزامات این کنوانسیون و نصب سیستم های پردازش آب توازن 2 سال فرصت داده شود و این کشتی ها تا سال 2019 به تبادل آب توازن در مسیر خود موظفند. طبق این کنوانسیون همه شناورهای ورودی به بندر موظفند آب توازن خود را حین حرکت در فاصله دستکم 200 مایل دریایی از نزدیک‌ترین خشکی و درعمق دستکم 200 متری تعویض کنند. آب توازن کشتی ها در حفظ تعادل شناورهای دریایی بزرگ نقش دارد.  منبع: ایرنا
https://sarmayegozarionline.ir/vdci.zayct1a5wbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین