کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سرگرفتن صادرات فلفل به زودی

22 آذر 1400 ساعت 14:44

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهیم که مشکل آنها تا یکی دو روز آینده حل می شود.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛   محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  در خصوص برگشت خوردن فلفل های ایرانی از روسیه گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به شدت در حال دنبال کردن موضوع هستند و ایران نیز مکاتباتی با روسیه داشت تا این موضوع حل و فصل شود.
او گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهم که مشکل آنها تا یکی دو روز آینده برطرف و صادرات این محصول عملیاتی خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان با تولید و صادر کردن محصولات سالم با سایز بندی های مشخص، اطمینان بخشی را در بازارهای هدف صادراتی باید ایجاد کنند.
 عسکری بر ضرورت فعال سازی دپیلماسی اقتصادی نیز تاکید کرد وگفت: به وزارت خارجه پیشنهاد داده شده است در سفارت خانه های کشورمان تعدادی کارشناس در حوزه صادرات، تجارت و واردات بکار گیری شوند تا همه ظرفیت ها برای ارزآوری محصولات و برطرف کردن دغدغه کشورزان پای کار بیایند.
تسهیل در مسیر صادرات
رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  گفت: کشور ایران اگرچه به دلیل تنوع اقلیمی محصولات فراوان سردسیری ، گرمسیری و معتدل تولید می کند اما صادرات محصولات کشاورزی یکی از مشکلات و استاندارد سازی در حوزه صادرات یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی است.
عسکری گفت: جلسات متعددی با مسئولان وزارت خارجه، صمت و جهاد کشاورزی که در این حوزه تاثیرگذار هستند گرفته و هماهنگ شده است مسیر صادرات محصولات کشاورزی سهل الوصول شود.
او گفت: نگاه کمیسیون کشاورزی هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی در مسیر صادرات است و دولت با صادر کنندگان باید هماهنگ باشد و اعتبارات لازم را نیز برای ایجاد فضاهای قرنطینه ای و حفظ نباتات نیز اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح امنیت غذایی سازو کارهای خوبی در مجلس طراحی شده است و مشکل صادرات محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک حل خواهد شد.
عسکری حذف بوروکراسی اداری را یکی از اولویت ها برای بهبود صادرات اعلام کرد و گفت: بوروکراسی اداری مشکلاتی در روند صادرات ایجاد کرده است و دولت برنامه هایی که برای سهل الوصل کردن مسیر صادرات است را در قالب قانون باید اجرایی کند چون دولت مکلف به اجرای این قانون شده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از صادر کنندگان مشکل نقدینگی دارند که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 


کد مطلب: 85651

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/85651/سرگرفتن-صادرات-فلفل-زودی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir