علی سجادی در گفتوگو با سرمایهگذاری آنلاین اظهار کرد: از آنجایی که شرکتهای سرمایهگذاری باید پرتفوی را از بازار تشکیل دهند چالشهای بازارسرمایه به این شرکتها سرایت میکند. در حال حاضر ابزارهای مدیریت ریسک دربازار سرمایه محدود است بنابراین عمده چالش شرکتهای سرمایهگذاری مدیریت ریسک است به طوری که وقتی بازار درشرایط نزولی قرار میگیرد توان مدیریت پرتفوی را به صورت فعال ندارند. البته ناگفته نماند هلدینگها هم تحتتاثیر شرایط بازار سرمایه و ریسکهای پیشروی صنایع هستند. وی درباره زمینه فعالیت شرکتهای سرمایهگذاری گفت: اگر شرکتهای سرمایهگذاری به عنوان نهاد مالی سرمایهگذاری در بورس باشند کسبوکارشان براساس سرمایهگذاری و تشکیل پرتفوی سهام در بورس است که با یک مدیریت حرفهای میتوانند بازدهی مناسب برای سرمایهگذاران داشته باشند، اما به طور عمده شرکتهای سرمایهگذار در بورس در قالب هلدینگ فعالیت میکنند و درگیر سهام بلوکی و عمده شرکتها هستند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین حوزه فعالیت شرکتهای سرمایهگذاری و مادر مقداری با هم متفاوت است به این معنا که یک شرکت سرمایهگذاری، تنها با هدف کسب سود و منفعت اقدام به خرید و فروش سهام شرکتها میکند، به این صورت که اگر قیمت سهام از ارزش ذاتی آن بالاتر برود، آن را میفروشد و در طرف مقابل، وقتی که قیمت سهام به زیر ارزش ذاتی برسد، شروع به خرید میکند. بنابراین، این شرکتها هیچگونه دخلوتصرفی در روند مدیریتی شرکتهایی که سهام آن را خریدهاند، ندارند، اما نوع فعالیت و اهداف شرکتهای هلدینگ متفاوت است؛ به این معنا که اکثر شرکتهای هلدینگ با هدف در اختیار گرفتن بخشی از مدیریت شرکتها، سهام آنها را خریداری میکنند در واقع دست به بنگاهداری میزنند و دربحث گردش سهام فعال نیستند.