کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بورس:

ارتقای کارایی بازار، اولویت سازمان بورس در دولت چهاردهم است

27 شهريور 1403 ساعت 12:41

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در دولت چهاردهم ماموریت ما صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه است که ارتقای کارایی بازار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،«حجت الله صیدی» امروز (سه شنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این سازمان برگزار شد افزود: ظرفیت‌های بازار سرمایه زیاد است و ایمان دارم که این بازار جای جهش دارد و اکنون در آستانه آن جهش قرار داریم.
وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر ثروت و توانمندی بنگاه‌ها، نیروهای توانمند در بازار، سرمایه گذاران و مدیران شایسته داریم که دلیلی ندارد بازار سرمایه ما توسعه پیدا نکند و حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی نرسد.
صیدی با تاکید بر اینکه باید گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شود، ادامه داد: تصمیم دارم با انگیزه بالا در این حوزه فعالیت کنم شاید بتوانم نقش کوچکی در در توسعه کشور ایفا کنم.
رئیس سازمان بورس بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه را به عنوان یک نهاد تنظیمگر و نظارتی برشمرد و گفت: در این خصوص ماموریت ما صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه‌ است که این سه موضوع موضوع مانند اضلاع یک مثلث به یکدیگر متصل هستند. اما سوال این است که کدام یک از این عوامل پیشران می‌تواند باشد یا متغیر مستقل‌تر؟
وی گفت: متغیر مهم ارتقای کارایی بازار است، یعنی تشکیل سرمایه بیشتر که علاوه بر افزایش سرمایه‌، حقوق سهامداران نیز حفظ می‌شود.
صیدی اضافه کرد: ارتقای کارایی بازار مسیرهای متفاوت و عوامل متعددی دارد، این موضوع بسیار مهم است و از بین بردن یا نزدیک صفر شدن عدم تقارن اطلاعات است.
وی گفت: کیفیت کالا و سلیقه مشتری در بازار سرمایه باید افزایش یابد که این امر در گرو اطلاعات دقیق و به موقع است که باید اثرگذار و قابل اتکا باشد.
رئیس سازمان بورس اظهار داشت: به طور حتم اطلاعات دقیق و به موقع می تواند در اختیار تصمیم گیران، تحلیل گران و سرمایه داران قرار بگیرد.
صیدی همچنین یکی از ابزارهای مهم انتشار اطلاعات را گزارش گردش مالی و اعتباردهی دانست.


کد مطلب: 88457

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88457/ارتقای-کارایی-بازار-اولویت-سازمان-بورس-دولت-چهاردهم

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir