کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صعود طلای جهانی به دنبال کاهش نرخ بهره

31 شهريور 1403 ساعت 12:43

قیمت طلا در روز جمعه (۲۰ سپتامبر) نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند و برای افزایش هفتگی آماده شد، زیرا بازارها با کاهش فوق العاده اخیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نشانه‌هایی از کاهش بیشتر سازگار شدند.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،قیمت طلا در ۲۵۸۶ دلار و ۹۸ سنت در هر اونس حفظ شد و تاکنون حدود ۰.۴ درصد در هفته افزایش یافته است و  به دنبال تصمیم فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ، قیمت طلا در روز چهارشنبه به رکورد ۲۵۹۹ دلار و ۹۲ سنت افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده در روز پنجشنبه نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، در هفته گذشته به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسیده است که نشان‌دهنده رشد شغلی خوب در ماه سپتامبر و ادامه توسعه اقتصادی در سه ماهه سوم است.
فدرال رزرو سیاست پولی تسهیل کننده خود را با کاهش نیم درصدی نرخ بهره در روز چهارشنبه آغاز کرد و پیش‌بینی کرد که تا پایان سال نیم درصد کاهش بیشتری داشته باشد.
بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده ابراز اطمینان کرد که بانک مرکزی به کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داد و متعهد شد که هزینه‌ها را برای آمریکایی‌ها کاهش دهد. با این حال، جرد برنشتاین، مشاور کاخ سفید، تصریح کرد که بایدن هرگز با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درباره نرخ ها صحبت نکرده است.
بر اساس ابزار CME Fed Watch، معامله‌گران در حال حاضر حدود ۶۰ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی در نوامبر و ۴۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی را قیمت‌گذاری می‌کنند. شمش بدون بازده در محیطی با نرخ بهره پایین‌تر، سرمایه‌گذاری ترجیحی است.
اس پی دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنجشنبه ۰.۲۰ درصد افزایش یافت و به ۸۷۳.۹۶ تن رسید. داده‌های گمرک نشان داد چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، برای اولین‌بار از ژانویه ۲۰۲۱، از واردات طلا از سوئیس در ماه اگوست خودداری کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ثابت در ۳۰.۷۶ دلار آمریکا بود، پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۸۴.۹۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۷ دلار  و ۷۵ سنت رسید.


کد مطلب: 88507

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88507/صعود-طلای-جهانی-دنبال-کاهش-نرخ-بهره

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir