کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام چین بازار آسیا را دگرگون کرد

4 مهر 1403 ساعت 10:30

بانک مرکزی چین نرخ وام میان‌مدت یک ساله خود را کاهش و بازار آسیا را تحت تاثیر قرار داد.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گرفت نرخ وام میان‌مدت یک ساله (MLF) خود را از ۲.۳ درصد به ۲ درصد کاهش دهد.
این بانک نرخ ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۲.۶۶ میلیارد دلار) وام یک ساله را ۳۰ واحد کاهش داد. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی این کشور مجموعه‌ای از اقدامات تسهیل کننده پولی را اعلام کرد.
شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه روز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر) بالاتر رفتند و هنگ‌کنگ و چین به‌دلیل اقدامات محرک پکن، رشد خود را افزایش دادند.
شاخص قیمت مصرف‌کننده ماهانه استرالیا (CPI) با سرعت سالانه ۲.۷ درصد در ماه آگوست افزایش یافت که در مقایسه با ۳.۵ درصد در ماه جولای به دلیل تخفیف‌های دولتی انرژی کاهش یافت. شاخص سهام استرالیا در ساعت چهار و ۱۶ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۰۸ درصد افزایش یافت.
کوسپی کامپوزیت کره جنوبی یک دقیقه بعد ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و هنگ سنگ هنگ کنگ در ساعت چهار و ۱۷ دقیقه صبح به وقت اروپا ۲.۴۶ درصد افزایش یافت.
کامپوزیت شانگهای و شنژن کامپوزیت به ترتیب ۲.۸۳ درصد و ۳.۱۵ درصد افزایش یافتند و نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۳۱ درصد در ساعت چهار و ۲۴ دقیقه صبح به وقت اروپا صعود کرد.
مارکت نوشت، دلار با ۰.۱۴ درصد افزایش در برابر ین معامله شد و در ساعت چهار و ۲۴ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۴۳.۴۳۴۰ ین رسید.


کد مطلب: 88574

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88574/اقدام-چین-بازار-آسیا-دگرگون

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir