کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کمیته فقهی سازمان بورس؛

گواهی کاهش انتشار آلایندگی به تصویب رسید

8 مهر 1403 ساعت 11:21

کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به گواهکمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در آخرین جلسه خود که با حضور اعضای کمیته تخصصی فقهی و مدیران شرکت بورس انرژی ایران، همکاران اداره نظارت بر بورس های کالایی و اداره مطالعات مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، به گواهی کاهش انتشار آلایندگی رای مثبت داد.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،گواهی کاهش آلایندگی یک ورقه بهادار است که انتشار و معامله آن راهکاری مناسب برای مدیریت کاهش انتشار آلاینده‌ها به‌شمار می‌آید. عرضه این ورقه بهادار در بازارهای سرمایه توسعه یافته به عنوان راهکاری برای ارتقاء سطح بهره‌وری در حوزه حفاظت از محیط زیست و ارتقاء کیفیت خطوط تولیدی از منظر کاهش آلایندگی محیط زیست کاربرد دارد.
ارتقای استانداردهای حفاظت از محیط زیست
مصوبه اخیر کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس این امکان را فراهم می‌آورد که در صورت تایید هیئت مدیره سازمان و فراهم شدن زیر زیرساخت‌ها در شرکت بورس انرژی بتوان اقدامی موثر در جهت ارتقای استانداردهای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.
گواهی کاهش آلایندگی به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد؟
گواهی کاهش آلایندگی به آن دسته از بنگاه‌های تعلق می‌گیرد که در ازای تولید حجم معینی از محصول مشخص، حجم انتشار کمتری از آلاینده ها را داشته اند و به نوعی مزیت رقابتی برای آنها فراهم می‌آورد تا از محل این ابزار مالی، بیشتر به رعایت استانداردهای زیست محیطی در عین حفظ توان تولیدی خود اهتمام داشته باشند.
مصوبه اخیر کمیته تخصصی فقهی چه می‌گوید؟
مطابق مصوبه اخیر کمیته تخصصی فقهی، گواهی کاهش آلایندگی یک ورقه بهادار است که توسط نهاد تنظیم گر مرتبط با استانداردهای زیست محیطی به صنایع مرتبط در این حوزه اختصاص می‌یابد و معامله آن در قالب عقد بیع در بازار سرمایه بلامانع است.


کد مطلب: 88625

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88625/گواهی-کاهش-انتشار-آلایندگی-تصویب-رسید

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir