کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود نخستین صندوق سهامی رشدی به بازار سرمایه

10 مهر 1403 ساعت 9:26

نخستین صندوق سرمایه‌گذاری رشدی از روز شنبه روی تابلوی بورس تهران قابل معامله شد.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،مسعود جعفری، از مدیران این صندوق سرمایه‌گذاری رشدی کیان، در این‌باره توضیح داد: صندوق‌های سهامی موجود در ایران همگی از نوع ارزش محور هستند اما به تازگی و با تبدیل صندوق سهامی صدور و ابطالی آوای سهام کیان به صندوق رشدی کیان(ETF) اولین صندوق با استراتژی خرید سهام رشدی در بازار عرضه شده است.
او با اشاره به این‌که، این سبک از صندوق‌ها تا امروز در بازار سرمایه ایران وجود خارجی نداشته‌اند، گفت: سهام رشدی، معمولاً سود تقسیمی کمتری دارند و سود حاصل شده را در داخل خود شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند و تمرکز اصلی آن‌ها بر پتانسیل رشد سود شرکت در آینده است.
جعفری تاکید کرد: بر خلاف استراتژی فعلی صندوق سهامی‌های بازار (ارزشی محور) که سهام با ریسک پایین خریداری می‌کنند، صندوق مبتنی بر سهام رشدی در نوسانات بازار چابک‌تر خواهد بود. یکی از دغدغه فعالان بازار و خصوصا حوزه صندوق‌های سهامی این بوده است که صندوق‌ها به سمت خرید سهام رشدی بازار حرکت نمی‌کنند و عمده سرمایه را روی سهام ارزشی و بزرگ بازار وارد می‌کنند.
او افزود: بر این اساس، تمرکز خرید در صندوق رشدی بر سهامی است که پتانسیل جهش سودآوری در آنها وجود دارد و به فراخور همین مساله احتمال نوسان مثبتی قیمت هم در آن بالاست.


کد مطلب: 88666

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88666/ورود-نخستین-صندوق-سهامی-رشدی-بازار-سرمایه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir