کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران :

برای مدیریت ریسک بازار سرمایه تصمیم درستی گرفته شد

11 مهر 1403 ساعت 12:30

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: امروز بار دیگر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار،در انجام اقدامات عملی سرعت عمل نشان داد و پیش از شروع بازار در خصوص تثبیت دامنه نوسان و نحوه حمایت از بازار تصمیم گرفت، این موضوع، بسیار حایز اهمیت است و حساسیت و دقت نظر رییس و هیات مدیره سازمان را نشان می‌دهد.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران ، ضمن قدردانی از اقدام به موقع سازمان بورس، تاکید کرد: سازمان بورس تصمیم خوب و درستی را در خصوص تثبیت دامنه نوسان قیمت سهام، حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط گرفت. با توجه به این‌که تنش های سیاسی در منطقه بالا گرفته، برای مدیریت ریسک تصمیم درستی گرفته شد.
دبیرکل کانون کارگزاران افزود: امیدواریم این‌گونه تصمیمات، که به دور از هیجان اتخاذ شده، به فعالان بازار سرمایه کمک کند تا از هیجانات زودگذر دور شوند و در ادامه ریسک کنترل و نقدشوندگی بازار حفظ شود.
او با اشاره به نظر برخی فعالان بازار سرمایه در خصوص لزوم اعمال دامنه نامتقارن یا تعطیلی بازار یا توقف برخی نمادها، تاکید کرد: با توجه به تجربه‌های ناموفق گذشته، به نظر می‌رسد تثبیت دامنه نوسان، به شکل متقارن و در محدوده منفی و مثبت یک درصد، رویه خوب و اثر بخشی است.
او با بیان این‌که با بسته شدن بازار به شدت مخالف است، گفت: بستن بازار در نگاه اول شاید اقدامی ساده باشد اما بازگشایی دوباره آن عواقب جدی به دنبال دارد. کنترل هیجانات بازار در زمان بازگشایی دوباره بسیار سخت و دشوار است.
او در پایان گفت: امیدواریم شرایط به سمتی حرکت کند که بازار سرمایه به مهم ترین ویژگی ها خود، یعنی نقدشوندگی و شفافیت، دست یابد و سرمایه گذاران از این امتیاز مهم بهره مند شوند.


کد مطلب: 88698

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88698/مدیریت-ریسک-بازار-سرمایه-تصمیم-درستی-گرفته

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir