کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری :

تثبیت دامنه نوسان بهترین تصمیمی بود که سازمان بورس می توانست اتخاذ کند

11 مهر 1403 ساعت 15:10

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد، بهترین تصمیمی بود که سازمان بورس می توانست در شرایط فعلی اتخاذ کند.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،سیاوش وکیلی ضمن مخالفت با ایده تعطیلی بازار توضیح داد: تعطیلی بازار، سیگنال ترس و وحشت را به سهامداران منتقل می کرد. اما تثبیت دامنه نوسان تا زمان رفع ریسک‌های سیستماتیک، اقدامی معقول و منطقی بود. البته امیدواریم با کاهش ریسک‌های سیستماتیک، و بازگشت بازار به روند طبیعی خود، دامنه نوسان هم به حال عادی بازگردد.
وکیلی با اشاره به مفاد ماده های ۲، ۳ و ۴ قانون بازار اوراق بهادار اعلام کرد: طبق این مواد قانونی، شرایط اضطراری در بازار سرمایه، عبارتند از: " وقوع رویدادهای غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی، شرایط بد آب و هوایی، نا آرامی‌های اجتماعی، عملیات تروریستی، جنگ یا هر واقعه دیگری که امکان ارائه خدمات معاملاتی یا تسویه را برای بورس ها و یا بازارهای خارج از بورس غیر ممکن سازد یا برای آن تهدید جدی ایجاد کند" در حال حاضر هیچ یک از مصادیق یاد شده برقرار نیست و مانعی برای تسویه معاملات وجود ندارد، در نتیجه، تعطیلی بازار ضرورت نداشت.
معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ادامه داد: ایده توقف برخی نمادها نیز گزینه مناسبی برای تصمیم گیری نبود، زیرا هر چند دامنه نوسان یک درصدی بر نقدشوندگی بازار تاثیرگذار است اما این تصمیم هیچ‌گاه نقدشوندگی بازار را به طور کل مختل نمی‌کند، چنان‌که در روزهای اخیر معاملات در جریان بوده است اما توقف نمادها می‌توانست ریسک‌های دیگری را بر بازار تحمیل کند.


کد مطلب: 88705

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88705/تثبیت-دامنه-نوسان-بهترین-تصمیمی-سازمان-بورس-می-توانست-اتخاذ-کند

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir