کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد

مشارکت ۲۸۰ هزار نفر در حراج‌های سکه

17 مهر 1403 ساعت 14:10

سخنگوی مرکز مبادله گفت: طی ۲۰ جلسه حراج سکه در این مرکز تا امروز بیش از ۲۸۰ هزار نفر در این حراج‌ها شرکت کرده اند و در مجموع بیش از ۳۵۳ هزار قطعه انواع سکه به برندگان حراج‌ها اختصاص داده شده است.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،اصغر بالسینی – سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران –، با تشریح عملکرد تالار معاملات حراج‌های سکه در مرکز مبادله گفت: روز گذشته (دوشنبه ۱۶ مهرماه)، جلسه بیستم حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد و در مجموع حدود ۱۸ هزار قطعه انواع سکه به متقاضیان شرکت کننده در حراج اختصاص داده شد که هشت هزار و ۶۹۲ قطعه ربع سکه، پنج هزار و ۵۵۶ قطعه نیم سکه و سه هزار و ۶۹۸ قطعه تمام سکه در این حراج به متقاضیان اختصاص یافت.
افزایش جلسات حراج سکه به دو جلسه در هفته
وی با اشاره به برنامه مرکز مبادله در رابطه با برگزاری مداوم جلسات حراج سکه گفت: فردا (چهارشنبه ۱۸ مهرماه) مطابق اعلام قبلی، جلسه بیست و یکم حراج سکه در مرکز مبادله برگزار می‌شود که با توجه به نیازهای بازار به تامین سکه از سمت بانک مرکزی، برنامه مرکز مبادله برگزاری دو جلسه حراج سکه تا اطلاع ثانویه است تا بتوانیم نیازهای متقاضیان به سکه از طریق حراج سکه در مرکز مبادله تامین شود.
امکان شرکت در حراج سکه از همه نقاط کشور
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران خاطرنشان کرد: ویژگی منحصر به فرد حراج سکه مرکز مبادله این است که حراج سکه به صورت سامانه‌ای و برخط (آنلاین) برگزار می‌شود که براساس آن نیازی به حضور فیزیکی متقاضیان نیست. بنابراین، از آنجایی که سامانه حراج برخط برای حراج سکه فعال است، متقاضیان می‌توانند در هر نقطه از کشور در حراج سکه شرکت کنند که آمارهای ما نیز نشان دهنده پراکندگی جغرافیایی متقاضیان و برندگان در استان‌های کشور است.
بالسینی افزود: نکته دیگر این است که بعد از تخصیص سکه به برندگان حراج، فرایند تحویل سکه از طریق شعب بانک ملی در سرتاسر کشور (شعبه‌ای که متقاضی در حراج برای تحویل سکه انتخاب کرده است)، صورت می‌گیرد که طبیعتا، متقاضیان نزدیک‌ترین شعبه بانک ملی را برای دریافت سکه‌های خود انتخاب می‌کنند. بنابراین با سهل‌ترین شکل ممکن امکان تحویل سکه به برندگان حراج فراهم شده است.
عرضه سکه با نرخ کمتر از بازار آزاد
وی در رابطه با تفاوت میان نرخ سکه در مرکز مبادله با بازار آزاد گفت: با توجه به اینکه قیمت‌های سکه در مرکز مبادله کمتر از قیمت‌های موجود در بازار است؛ عملا این امکان فراهم شده که مصرف کنندگان واقعی سکه طلا بتوانند با قیمت‌های واقعی‌تری سکه خود را دریافت کنند.
بیش از ۴۰ درصد تقاضای سکه در حراج های مرکز مبادله پاسخ داده شده است
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه خاطر نشان کرد: آمارهای تجمیعی از برگزاری بیست جلسه حراج سکه در مرکز مبادله نشان می‌دهد که در این مدت در مجموع ۸۷۸ هزار و ۳۰۳ قطعه انواع سکه مورد درخواست متقاضیان بوده که از این میزان ۳۵۳ هزار و ۹۱ سکه به متقاضیان اختصاص داده شده است یعنی بیش از ۴۰ درصد تقاضای سکه در حراج‌های مرکز پاسخ داده شده است.
 حضور ۲۸۰ هزار شرکت کننده در حراج‌های سکه و سهم ۵۳ درصدی ربع سکه
بالسینی اظهار کرد: طی ۲۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله تا امروز بیش از ۲۸۰ هزار نفر-معامله در حراجهای مرکز شرکت کرده‌اند و آمار تفکیکی از ۳۵۳ هزار سکه اختصاص داده شده، حاکی از آن است که ربع سکه با ۱۸۹ هزار و ۷۴۹ قطعه و ۵۳.۸ درصد از کل معاملات در جایگاه اول قرار دارد. رتبه دوم متعلق به تمام سکه با ۹۹ هزار و ۶۹۳ قطعه با ۲۸.۲ درصد از کل معاملات و نیم سکه با ۶۶ هزار ۶۴۹ قطعه و ۱۸ درصد از کل معاملات سکه، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه برگزاری منظم حراج سکه از طریق سامانه بومی است، این امکان فراهم شده که تمامی متقاضیان در سراسر کشور امکان شرکت و برنده شدن در حراج را داشته باشند و این همان نکته‌ای است که از ابتدا به عنوان یکی از سیاست‌های مرکز مبادله برای افزایش شمولیت مقاضیان حراج سکه بوده که خوشبختامه امروز محقق شده است.  


کد مطلب: 88813

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88813/مشارکت-۲۸۰-هزار-نفر-حراج-های-سکه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir