کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد ضعیف بازار سرمایه در روز یکشنبه

22 مهر 1403 ساعت 16:13

بازار سرمایه در دومین روز هفته ۱۱۰۵ واحد رشد داشت و به رقم دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید؛ اگرچه این میزان افزایش در مقایسه با روز گذشته رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود اما این چهارمین روز سبز تالار شیشه‌ای پس از افت دو هفته قبل بود.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،بازار بورس در بیست و دومین روز از اولین ماه پاییز رشد کرد. پس از افت ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی که از ۴ تا ۱۶ مهر در این بازار ایجاد شده بود طی چهار روز کاری اخیر شاخص بورس صعودی بوده است.
روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۰۵ واحد رشد کرد و در عدد دو میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۷۳ واحد ایستاد. در سه روز کاری گذشته نیز شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲ واحد، ۲۴۵۳ و ۱۴ هزار واحد افزایش داشت.
شاخص هم‌وزن اما ۳۹۳ واحد کاهش یافت و به رقم ۶۹۶ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.
در دومین روز هفته تعداد سهام مثبت بورس ۱۵۰ عدد و سهام منفی ۱۸۲ عدد بود. به طور کلی بازار ۰.۰۵ درصد افزایش داشت.
روز یکشنبه ۳۲۶ هزار فقره معامله به ارزش ۴۶۹۵ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.
وغدیر، فملی و کچاد به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که هرسه سبز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، فولاد و شپنا اشاره کرد.
روز بیست و دوم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۱۷ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.
تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۶۷ هزار فقره و ارزش آن ۳۸ هزار میلیارد تومان بود.
خاور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشت اما آریا و فصبا اثر مثبت ایجاد کردند. فزر، خاور و کرومیت هم از نمادهای پرتراکنش بودند.
به نظر می‌رسد اثر ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از ابتدای هفته گذشته بر بازار سایه افکنده بود به تدریج کاهش یافته است. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.
دامنه نوسان نمادهای سهام که از هفتم مهرماه به ۱ درصد کاهش یافته بود، امروز به ۳ درصد رسید. هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه صبح امروز خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس از امروز شنبه ۲۱ مهرماه به مثبت و منفی ۳ درصد برگردد.
از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ و به دنبال افزایش تنش‌های بین‌المللی و شهادت سید حسن نصرالله نیز سازمان بورس دامنه نوسان را از ۳ درصد به مثبت و منفی ۱ درصد کاهش داده بود.


کد مطلب: 88894

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88894/رشد-ضعیف-بازار-سرمایه-روز-یکشنبه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir