کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاری آنلاین مطرح کرد

نمایشگاه یا تفریحگاه

22 مهر 1403 ساعت 17:35

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: درست نیست زمانی که حال وروز بازار سرمایه وخیم است و سهامداران طی چندسال گذشته ضرر دیده‌اند شرکت‌های دولتی وشبه‌دولتی از جیب سهامداران در نمایشگاه اینوکس شرکت کنند که بیشتر برایشان جنبه تفریحی دارد.


عباسعلی حقانی‌نسب در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاری آنلاین اظهار کرد: با توجه به اینکه در تحریم به‌سر می‌بریم و ارتباطات بین‌المللی ایران به علت نپذیرفتن FATF محدود است کدام کشور خارجی از نمایشگاه اینوکس استقبال خواهد کرد و حضور خواهد داشت که محل برگزاری کیش است. از سوی دیگر با توجه به اینکه هزینه سفر و اقامت در کیش گران تمام می‌شود امیدی نیست مخاطب داخلی داشته باشد. بنابراین جای سئوال است وقتی نمایشگاهی مخاطب داخلی وخارجی ندارد چرا در کیش برگزار می‌شود؟
وی افزود: درست نیست زمانی که حال‌وروز بازار سرمایه وخیم است و سهامداران طی چندسال گذشته ضرر دیده‌اند شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی با ریخت‌وپاش‌های فراوان که از جیب سهامداران پرداخت می‌کنند در این نمایشگاه حضور یابند. رویدادی که در بهترین فصل سال در کیش برگزار می‌شود و بیشتر برای شرکت‌کنندگان جنبه تفریحی دارد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این رویه در برگزاری نمایشگاهی نظیر اینوکس موجب می‌شود مامن و محل مناسبی برای فساد باشد. چون این نمایشگاه نه مخاطب داخلی دارد، نه خارجی. از طرف دیگر بازتاب خبری این رویداد هم محدود است چرا که دفتر مرکزی اغلب رسانه‌ها تهران است و توانایی حضور در این نمایشگاه را نخواهند داشت.
حقانی‌نسب گفت: برای اینکه صدای سهامداران شنیده شود و یا خدمات و محصولات شرکت‌ها و نهادهای مالی معرفی شود لزومی ‌ندارد حتما نمایشگاه برگزار شود. سازمان بورس، شرکت بورس و سایر شرکت‌هایی که سهامشان در بورس عرضه شده می‌توانند هر ماه ملاقات مردمی ‌در شرکتشان برگزار کنند تا دغدغه‌های سهامداران و سرمایه‌گذاران را بشنوند و اگر محصول و یا خدمات جدید را دارند به مردم معرفی کنند.


کد مطلب: 88895

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88895/نمایشگاه-یا-تفریحگاه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir