کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر معاملات کارگزاری پیشرو :

اقدام سازمان بورس در ابطال معاملات اوراق با نرخ بالا، مثبت بود

24 مهر 1403 ساعت 10:58

مدیر معاملات کارگزاری پیشرو گفت: سیاست‌گذاری‌های وزیر اقتصاد نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بازگرداندن رونق به اقتصاد کشور است، این امر قدم مثبتی است که می‌توان آن را به فال نیک گرفت.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،رضا سبز علی‌پور اعلام کرد: شرایط فعلی بورس بیشتر تحت تاثیر اتفاقات سیاسی است که سبب تغییر روند بازار سرمایه شده و نمی‌توان از تاثیر آن بر بازار و نوسانات ایجاد شده در این بازار غافل ماند.
او به نحوه رویارویی با عواملی که باعث ایجاد نوسانات شدید بازار می شود، اشاره کرد و گفت: سازمان بورس با استفاده از ابزارهای در اختیار خود در حال مدیریت نوسانات بازار است.
سبزعلی‌پور ادامه داد: سیاست‌های دولت قبل مهم‌ترین مساله‌ تاثیرگذار بر ایجاد نوسانات کاذب بر بازار است که باعث افت عملکرد شرکت‌ها و سودآوری شرکت‌ها و تاثیر آن بر قیمت سهام شرکت‌ها شده است.
مدیر معاملات کارگزاری پیشرو جهت‌گیری‌های انجام شده در سیاست گذاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالان بازار نباید در کوتاه‌مدت منتظر مشاهده نتیجه فعالیت و اقدامات دولت جدید باشند.
این کارشناس بازار سرمایه سیاست انقباضی بانک مرکزی را به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه معرفی کرد و افزود:بین برنامه‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تفاوت‌هایی وجود دارد، اولویت بانک مرکزی، کنترل تورم با سیاست انقباضی شدید است که این امر به افزایش نرخ بهره در بازار منجر شده و با توجه به وضعیت فعلی، چشم‌انداز روشنی در زمینه کاهش نرخ بهره دیده نمی‌شود.
او تاکید کرد: در مقابل، سیاست گذاری‌های وزیر اقتصاد نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بازگرداندن رونق به اقتصاد کشور است، این امر قدم مثبتی است که می‌توان آن را به فال نیک گرفت.
سبزعلی‌پور با بیان اینکه نمی‌توان منکر تأثیرپذیری بازار سهام از افزایش نرخ بهره شد، گفت: بازار مالی یک بازار شناور است و سرمایه‌گذار همیشه دنبال کاهش ریسک و افزایش بازدهی است اما با مدیریت درست نرخ بهره، می‌توان زمینه کاهش نوسانات حاکم بر بازار را فراهم کرد.
مدیر معاملات کارگزاری پیشرو تاکید کرد: سازمان بورس هم با ابطال معاملات اوراق با نرخ بالا، اقدامات مثبتی در این رابطه انجام داده که این امر نشان از یک عظم جدید برای کمک به بازار سرمایه دارد.


کد مطلب: 88920

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88920/اقدام-سازمان-بورس-ابطال-معاملات-اوراق-نرخ-بالا-مثبت

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir