کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش تحلیلی تامین سرمایه لوتوس نشان می‌دهد

رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا

25 مهر 1403 ساعت 11:04

خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا در هفته منتهی به ۱۸ مهر ۱۴۰۳ به محدوده ۶۲.۵ همت رسید که نسبت به هفته قبل از آن ۳،۵ درصد افزایش نشان می‌داد. این آمار نشان می‌دهد؛ صندوق‌های طلا با جذب ۶۲۶ میلیارد تومان پول حقیقی در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳موفق به ثبت رکورد جدید شدند.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ، گزارش تحلیلی تدوین شده در تامین سرمایه لوتوس پارسیان نشان می‌دهد: در هفته منتهی به ۱۸ مهر ۱۴۰۳، قیمت هر انس طلا در محدوده ۲,۶۵۸ – ۲،۶۰۸ دلار معامله شد و در نهایت با قیمت ۲،۶۰۸ دلار بسته شد.
در این هفته داده تغییرات اشتغال آمریکا (NFP)منتشر شد (۲۵۴هزار نفر) که نسبت به انتظارات (۱۴۷ هزار نفر) عملکرد بهتری داشت، همچنین نرخ بیکاری در سپتامبر (شهریور- مهر ماه) با کاهش ۰،۱ درصدی نسبت به ماه گذشته، به ۴،۱ درصد رسید. آمارهای مثبت بازار کار در این هفته منجر به تقویت دلار و کاهش انس طلا شد.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
پیش‌بینی هفتگی انس طلا
این هفته، ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت کردند. تعداد شش نفر از کارشناسان، معادل ۴۰ درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده بدون تغییر باقی بماند و هفت نفر ، معادل ۴۷ درصد، پیش‌بینی افزایش قیمت را دارند.
دو نفر از کارشناسان نیز معادل ۱۳ درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند.
۱۵۷ نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند که ۸۸ نفر از سرمایه‌گذاران، معادل ۵۶ درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده صعودی بوده و ۴۳ نفر دیگر، معادل ۲۷ درصد، کاهش قیمت طلا و ۲۶ نفر باقی‌مانده، معادل ۱۷ درصد، معتقدند که قیمت‌ها بدون تغییر باقی بماند.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
روند قیمت دلار آزاد
طی این هفته دلار آزاد در محدوده ۶۳,۹۰۰- ۶۲,۹۰۰ تومان معامله شد که در پایان هفته با رشد ۰،۷۶ درصدی به ۶۳،۴۰۰ تومان رسید، دلیل افزایش در قیمت دلار تشدید تنش‌های نظامی در خاورمیانه بود.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
روند قیمت سکه امامی
در این هفته قیمت سکه امامی در محدوده ۴۹,۰۹۲,۴۹۰- ۴۷,۶۸۱,۹۹۰ تومان معامله شد که به دلیل هیجانات ناشی از تشدید تنش‌های نظامی در خاورمیانه و تقویت تقاضا ، ۱،۴ درصد افزایش قیمت داشت.
در این هفته میانگین صرف معاملاتی (درصد تفاوت قیمت ذاتی و قیمت بازار) ۲۳،۵ درصد بوده است.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
روند قیمت شمش طلا با عیار ۹۹۵ - بورس کالای ایران
در این هفته قیمت هر گرم شمش طلا در محدوده ۵,۵۴۹,۸۳۹-۵,۴۰۸,۱۵۲ تومان معامله شد و با کاهش ۰،۳ درصدی به ۵،۴۰۸،۱۵۲ تومان رسید.
میانگین ارزش معاملات روزانه ۴۲۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به هفته گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
معاملات شمش طلا
تاکنون ۷۵ حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شده که در مجموع این حراج‌ها حدود ۱۰،۷ تن به ارزش ۴۷،۳ هزار میلیارد تومان معامله شده است.
طی این هفته 2 حراج شمش طلا برگزار و معادل ۲۱۶ کیلوگرم به ارزش ۱,۱۷۰ میلیارد تومان معامله شد.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
معاملات انواع سکه طلا
تاکنون ۲۰ حراج سکه‌ی طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شده که در مجموع ۳۵۳ هزار و ۹۱ قطعه از انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است.
طی این هفته تعداد تقاضا برای انواع سکه ۳۶،۱۶۵ قطعه بوده است که در مجموع ۱۷،۹۴۶ قطعه به متقاضیان تخصیص داده شد. سکه تمام بهار آزادی بیشترین مازاد تقاضا در حراج نوزدهم را داشت.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
تامین ارز نیمایی – بانک مرکزی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی تا ۱۸ مهر ۱۴۰۳، در مجموع ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.
صنایعی که عمدتا این حجم ارز برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.
سهم ارز نیمایی برای این بخش ۱۹ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار بوده و ۷ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار ارز واردات در برابر صادرات دریافت کرده‌اند.
واردات کالاهای اساسی و دارو نیز ۷ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار ارز را به خود اختصاص داده است؛ ۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.
بانک مرکزی همچنین ۸۵۴ میلیون دلار برای پاسخ به نیازهای خدماتی تامین کرده است.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
سهم از بازار صندوق‌های طلا
در نمودار زیر سهم از بازار صندوق‌های طلا در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ارائه شده که صندوق طلای لوتوس و عیار بیشترین سهم از بازار را از آن خود کرده‌اند.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
خالص ارزش دارایی صندوق‌های طلا
خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ حدود ۶۲.۵ همت بوده است که نسبت به هفته گذشته ۳،۵ درصد افزایش یافته است.
در این هفته صندوق طلای لوتوس ۳،۵ درصد افزایش در خالص ارزش دارایی‌ها داشته‌ است.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
رکورد ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا
صندوق‌های طلا با جذب ۶۲۶ میلیارد تومان پول حقیقی در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳موفق به ثبت رکورد جدید شده‌اند.
در نمودار زیر ۲۰ روز برتر در ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا ارائه شده است. (اعداد- میلیارد تومان)
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
رکورد ورود پول حقیقی به صندوق‌ طلای لوتوس
صندوق طلای لوتوس با جذب ۱۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳موفق به ثبت رکورد جدید شد.
در نمودار زیر بیست روز برتر در ورود پول حقیقی به صندوق طلای لوتوس ارائه شده است. (اعداد- میلیارد تومان)
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
نقدشوندگی صندوق‌های طلا
در نمودار زیر میانگین ارزش معاملات روزانه صندوق‌های طلا در هفته منتهی به ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ارائه شده است.
در این هفته به طور میانگین ارزش معاملات روزانه صندوق‌های طلا حدود ۱,۵۶۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به هفته گذشته ۱۶.۶ درصد رشد داشته است. میانگین ارزش معاملات روزانه برای طلا و عیار به ترتیب ۳۴۳ و ۵۴۸ میلیارد تومان بوده است. (اعداد- میلیارد تومان)
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
خالص صدور (ابطال) صندوق‌های طلا
در نمودار زیر خالص صدور (ابطال) صندوق‌های طلا در هفته منتهی به ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ارائه شده است.
در این هفته خالص صدور در صندوق‌های طلا حدود ۲،۲۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به هفته گذشته ۷۶،۲ درصد افزایش یافته است.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
حباب صندوق‌های طلا
در جدول زیر میانگین حباب قیمتی (درصد اختلاف آخرین قیمت از NAV ابطال) صندوق‌های طلا در هفته منتهی به ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ارائه شده است.
در این هفته عیار و گنج بیشترین حباب قیمتی را داشته‌اند.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا
بازده صندوق‌های طلا
در جدول زیر بازدهی صندوق‌های طلا بر اساس قیمت پایانی در بازه‌های زمانی مختلف منتهی به تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ارائه شده است. (رتبه‌بندی بر اساس ۳۶۵ روزه)
طبق جدول زیر بازدهی صندوق‌ها فاصله اندکی با یکدیگر دارند و می‌توان فاکتورهای دیگری مانند نقدشوندگی، قدمت، توان بازارگردانی و ... را مبنای مقایسه قرارد داد.
رشد خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌های طلا


کد مطلب: 88942

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88942/رشد-خالص-ارزش-دارایی-صندوق-های-طلا

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir