کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

بستر شفاف سازمان ملی استاندارد برای حضور رقابتی بخش خصوصی

26 مهر 1403 ساعت 13:32

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان راهبرد خود را در ایجاد بستر شفاف و سالم برای حضور رقابتی بخش خصوصی توانمند در بازارهای هدف می‌داند تا فعالان اقتصادی بتوانند سهم عمده‌ای داشته باشند.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ، مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان، راهبرد خود را در ایجاد بستر شفاف و سالم برای حضور پررنگ و رقابتی بخش خصوصی توانمند در بازارهای هدف می‌داند تا فعالان اقتصادی و بازرگانان بتوانند سهم عمده‌ای از بازارهای هدف از جمله بازارهای بزرگ مقیاس اوراسیا و بریکس را کسب کنند.
وی افزود: باید با توانمندسازی و تقویت نظام آزمایشگاهی از این ریل گذاری مناسب در جهت رشد اقتصادی و اقتصاد استاندارد کشور گام برداریم.
وی با اشاره به اقبال بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت بازرسی و آزمایشگاهی، گفت: جهت دهی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران برای رشد و توسعه مضاعف این صنعت، باید به سمت ادغام و مجموعه شدن با هدف بزرگ شدن و کیفیت بخشی اعتبار نهادهای ارزیابی انطباق باشد تا سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و توانمند بتوانند در بازارهای بزرگ خدمات خود را عرضه کرده و صنعت را برای ورود به بازارهای فرا بورس و بورس آماده سازند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان این که برای جهانی شدن اقتصاد نباید دهکده‌ای و بخشی رفتار کرد، ادامه داد: باید با تغییر رفتار در حکمرانی صنعت و جلب سرمایه‌گذار، دروازه‌های ورودی و خروجی کشور از جمله دو استان هرمزگان و خوزستان و سایر استان‌های با ظرفیت بالا را تقویت و تجهیز کرد.
دبیر شورای عالی استاندارد با بیان این که پیوند استاندارد به نمایندگی از دولت با بخش خصوصی به قله مطلوب رسیده است، افزود: خط سبز سرمایه‌گذاری برای اتاق ایران تعریف خواهد شد تا با تسهیلگری و تسریع در حکمرانی نظام استاندارد کشور، سرمایه‌گذار بتواند در مناطق مرزی و درگاه‌های ورودی تجاری کشور سرمایه‌گذاری کند.
اسلام‌پناه افتتاح ۲۱۳ نهاد ارزیابی انطباق در سراسر کشور را، گام مهمی در جهت رشد اقتصاد کشور دانست و با اشاره به افزایش رشد ۵۸ درصدی اعطا در دامنه و نهاد این صنعت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: این حجم از سرمایه گذاری را بیانگر اعتماد بخش خصوصی دانست که باید آن را رشد، تثبیت و تقویت کرد.


کد مطلب: 88965

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88965/بستر-شفاف-سازمان-ملی-استاندارد-حضور-رقابتی-بخش-خصوصی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir