کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزش معاملات تجارت الکترونیکی به ۲ هزار و ۱۰۰ همت رسید

26 مهر 1403 ساعت 13:36

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال به ۲ هزار و ۱۰۰ همت رسیده و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ،مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گزارشی از وضعیت تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ منتشر کرده که به شرح جزئیات مربوط به این بخش از اقتصاد کشور می‌پردازد.
مهم‌ترین شاخص این گزارش، ارزش معاملات تجارت الکترونیکی است که در ۶ ماه نخست سال به ۲ هزار و ۱۰۰ همت رسیده و نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.
متوسط مبلغ هر تراکنش تجارت الکترونیکی ۹۲۴ هزار تومان است که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته، همچنین تعداد تراکنش‌های تجارت الکترونیکی به حدود ۲.۲۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.
مبلغ معاملات الکترونیکی دولت در نیمه نخست امسال ۵۴۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته رشد ۹.۴ درصدی را تجربه کرده است.
بخش‌های مختلف گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ معمولاً حکایت از رشد دارد، اما در بخش تعداد معاملات الکترونیکی دولتی در این بازه زمانی شاهد کاهش ۱۱.۱ درصدی بوده‌ایم. تعداد این معاملات ۱۹۶ هزار و ۶۴۲ معامله گزارش شده درحالی‌که در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ این عدد ۲۲۱ هزار و ۱۲۶ فقره بوده است.
گواهی امضای الکترونیکی یکی از معیارهای توسعه تجارت الکترونیکی است. در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۰۳ گواهی امضای الکترونیکی صادر شده که رشد حدود ۸۰ درصدی نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته دارد.
تیپ‌شناسی تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، ۲۷ درصد از ۴۸ هزار اینماد صادر شده مربوط به زنان، ۷۳ درصد مربوط به مردان، ۱۰ درصد حقوقی و ۹۰ درصد حقیقی است.
همچنین در این بازه زمانی، بیشترین تعداد اینماد صادر شده برای واحدهای تجارت الکترونیکی به ترتیب مربوط به اردیبهشت، مرداد و شهریور ۱۴۰۳ است. کمترین تعداد (پنج هزار و ۹۷۲ اینماد) نیز در فروردین‌ماه صادر شده است.
بخش دیگر از تیپ‌شناسی تجارت الکترونیکی مربوط به تفکیک سنی صاحبان اینمادهای صادر شده است. سه درصد از این افراد زیر ۲۰ سال، ۳۰ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۰ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۱۹ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال و هشت درصد بالای ۵۰ سال سن دارند. آمار نشان می‌دهد فعالان حوزه تجارت الکترونیکی که رده سنی آن‌ها ۳۰ تا ۴۰ سال، بیشترین سهم صدور اینماد را از آن خود کرده‌اند.
آمار مربوط به تفکیک کالا و خدمات واحدهای تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد بیشترین بخش این شکل از تجارت مربوط به فروش کالا و خدمات است. ۳۱ درصد تجارت الکترونیکی در بخش خدمات، ۶۸ درصد فروش و یک درصد هر دو کار را انجام می‌دهد.
توزیع صدور اینماد در نیمه نسخت سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد؛ همچون سنوات قبل، استان تهران با ۳۷.۵ درصد همچنان در میان استان‌های دیگر با اختلاف پیشتاز است و پس از آن به ترتیب استان های اصفهان، خراسان رضوی، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان، قم، آذربایجان غربی، گیلان، یزد، هرمزگان، کرمان، بوشهر، گلستان، کردستان و مرکزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


کد مطلب: 88966

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/88966/ارزش-معاملات-تجارت-الکترونیکی-۲-هزار-۱۰۰-همت-رسید

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir