تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۴۰
جالب است ۰
مدیرعامل ایدرو درگفت وگو با سرمایه‌گذاری برخط مطرح کرد:

رمز رهایی سایپا از زیان انباشته

مدیرعامل ایدرو گفت: برای رهایی سایپا از زیان انباشته باید اقداماتی نظیر افزایش بهره‌وری، دستیابی به پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های جدید همچنین توسعه محصولات جدید دردستور کار باشد درکناراین موارد اصلاح حاکمیت شرکت نقش موثری دارد که در حال انجام است.
رمز رهایی سایپا از زیان انباشته
فرشاد مقیمی ‌در حاشیه بیست و هشتمین نشست اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با سرمایه‌گذاری برخط گفت: از آنجایی که سایپا برای واگذاری سهام تودلی تکلیف قانونی داشت و بحث اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی مطرح بود خودجوش برای اجرای آن پیش‌قدم شد. به این ترتیب شاهد اجرای اصلاح حاکمیت شرکتی در قالب واگذاری هستیم که در چارچوب اصول و قوانین پیش می‌رود. البته به علت اینکه باید وزارت اقتصاد هم در این باره اعلام نظر می‌کرد با موانعی مواجه شدیم که برطرف شد.وی افزود: خروج سایپا از زیان انباشته به عوامل مختلفی بستگی دارد، بخشی از آن از طریق افزایش بهره‌وری امکان‌پذیر است به این معنی که باید مدیریت خوبی در بهای تمام‌شده قطعات داشته باشند. عامل دیگر ریشه در دستیابی به پلتفرم‌ها و تکنولوی جدید دارد همچنین باید تولید محصولات جدید را افزایش دهند. از همه مهمتر باید سایپا به بخش خصوصی واگذار شود که در دستورکار است به این ترتیب حکمرانی شرکتی بهتر اجرا خواهد شد چون بخش خصوصی آزادی عمل بیشتری دارد و با محدودیت‌های قانونی کمتری مواجه است.مقیمی در پاسخ به این سوال آیا حذف قیمت‌گذاری دستوری در کاهش زیان سایپا موثر است؟ گفت: قیمت‌گذاری توسط دولت انجام می‌شود به تازگی هم نرخ جدید را به وزارت صنعت اعلام کرده و به خودروسازان ابلاغ شده است.
خبرنگار: زهرا پیربداقی
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjed1.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملکرد سازمان بورس در مدیریت بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می کنید؟
خوب
بد
بی تفاوت
آخرین عناوین