تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۵:۰۵
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاری برخط:

رئیس سازمان بورس باید در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی که تصمیمات مهم در سطح کلان کشور بدون درنظر گرفتن تبعات آن بر بازار سرمایه گرفته می‌شود حضور رئیس سازمان بورس می‌تواند اتفاق خوبی باشد به شرط اینکه حضور ایشان اثرگذاری لازم را داشته باشد.
رئیس سازمان بورس باید در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد
حسین بوستانی در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاری برخط اظهار کرد: متغیرهای سیاسی و اقتصادی نه تنها بر بورس ایران بلکه بر همه بورس‌های جهان تاثیرگذار است به طوری که به راحتی می‌توانند سودآوری شرکت‌ها را افزایش و یا کاهش دهند. به همین علت باید رئیس سازمان بورس در جلسات هیئت دولت حضور داشته باشد البته نباید به صورت نمایشی و در حد رفع مشکلات بخشی باشد.
وی تاکید کرد: حضور رئیس سازمان بورس در جلسات هیئت دولت باید به تغییر تصمیمات در سطح کلان منجر شود برای مثال نرخ بهره، سیاست‌های پولی و مالی و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر در مسیر درست حرکت کند. با پیاده‌سازی چنین سیاستی دیگر شاهد اتخاذ تصمیمات اشتباه که به ضرر بورس تمام شود، نخواهیم بود.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با اتخاذ تصمیمات درست و در راستای منافع صنایع، تلاطمات بازار کاهش می‌یابد و اعتماد به بازار باز می‌گردد به این ترتیب می‌توان منتظر افزایش نقدینگی، تامین مالی و شفافیت بازار سرمایه باشیم. 
خبرنگار: زهرا پیربداقی
https://sarmayegozaribarkhat.ir/vdcepo8o.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملکرد سازمان بورس در مدیریت بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می کنید؟
خوب
بد
بی تفاوت
آخرین عناوین