دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران از ایجاد فرصتی برای تجارت در فضای مجازی میان شرکتهای کشورهای مختلف جهان، توسط "شورای توسعه تجارت خارجی چین" خبر داد.
برنامه چین برای تجارت کشورها در فضای مجازی اعلام شد
30 دی 1396 ساعت 16:20
دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران از ایجاد فرصتی برای تجارت در فضای مجازی میان شرکتهای کشورهای مختلف جهان، توسط "شورای توسعه تجارت خارجی چین" خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بارکلی دبیر دوم رایزن بازرگانی چین در ایران در نشست خبری در محل اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: چین بزرگترین خریدار کالاهای نفتی و غیرنفتی ایران به حساب میآید؛ تولید ناخالص داخلی (GDP) چین 5 هزار و 700 میلیارد دلار است و هیچ کشوری نمیتواند آن را نادیده بگیرد.
وی افزود: شورای توسعه تجارت خارجی چین، تجارتی در فضای مجازی ایجاد کرده است که تا به امروز بیش از 135 شرکت برای حضور در آن اعلام آمادگی کردهاند تا کالاهای خود را در فضای مجازی عرضه کنند که اتاق بازرگانی ایران و چین نیز، آمادگی خود را برای حضور اعلام کرده است.
بارکلی تصریح کرد: بر این اساس تجارت در فضای مجازی با شرکتهای چینی و 135 شرکت از کشورهای مختلف فراهم میشود که در آینده امکان توسعه آن وجود دارد و موانع قانونی برای نقل و انتقال پول نیز برداشته شده است.
وی با بیان اینکه یک نفر از ایران (اسدالله عسگراولادی) عضو شورای موسس جاده ابریشم است یادآور شد: در میان اعضای شورای موسس جاده ابریشم تنها 5 نفر غیرچینی حضور دارند که یک نفر آن به دلیل اهمیت جایگاه از ایران انتخاب شده است.
کد مطلب: 9693