تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۱
جالب است ۰
با تصمیم اعضای هیئت مدیره کانون،۵۶ نفر از افراد پیشنهادی توسط کارگزاری ها برای حضور در ۸ کارگروه انتخاب شدند. کارگروه ها و کمیته ها به عنوان نیروهای مشورتی کانون، جلسات متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به خود برگزار می کنند و به بررسی راه حل های موجود می پردازند .
بررسی معضلات صنعت در کارگروه های کانون کارگزاران
کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بر طبق روال سالانه، در سال جاری نیز از تمام کارگزاری­ های عضو، درخواست کرد تا کارشناسان خود را جهت حضور در کارگروه­ ها و کمیته­ ها معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، بهنام بهزادفر ، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران، در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با استقبال روبرو شده و 220 درخواست به  همراه رزومه به این کانون ارسال شد.

وی در این خصوص ادامه داد:  با تصمیم اعضای هیئت مدیره کانون، تعداد 56 نفر از افراد پیشنهادی توسط کارگزاری­ ها برای حضور در 8 کارگروه انتخاب شدند. کارگروه ها و کمیته ها به عنوان نیروهای مشورتی کانون، جلسات متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به خود برگزار می­کنند و به بررسی راه حل های موجود میپردازند .

بهزادفر افزود: در سال گذشته 12 کارگروه تشکیل شد که در مجموع 145 جلسه تشکیل شد، که نسبت به سال 1392، 93 درصد رشد را نشان می­دهد. همچنین در سال گذشته 3045 نفر ساعت در این کارگروه‌ها فعالیت داشته­ اند.

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران خاطرنشان کرد: این موضوع خود حاکی از فعالیت مستمر اعضا در کانون کارگزاران است. البته ناگفته نماند که متاسفانه مسائل و مشکلات صنعت نیز بسیار گسترده­ تر شده­ است و نیاز به برگزاری جلسات متعدد به وضوح احساس می­شود.

وی ادامه داد: در این جلسات بسیاری از معضلات صنعت بررسی شده و نتیجه آن در قالب نامه ها و پیشنهاداتی به سازمان و شرکت­ بورس، اعضای هیئت مدیره کانون، مدیران عامل کارگزاری­ ها و ... ارائه می شود.

بهزاد فر تأکید کرد: در سال جاری مباحث مطروحه در صنعت کارگزاری به 8 موضوع "ریسک صنعت کارگزاری" ؛ "امور معاملات و پس از معاملات سهام" ؛ "امور معاملات و پایاپای کالا" ؛ "بررسی مشکلات بیمه، مالیات، بانکی و اعتباری" ؛ "فن آوری اطلاعات" ؛ "سبدگردانی و صندوق­ های سرمایه­ گذاری" ؛ "امور بورس انرژی و مطالعات تطبیقی" تقسیم شده که در هر کدام از این کارگروه­ ها، 7 نفر حضور فعال دارند.

وی افزود: شرکت‌های کارگزاری با توجه به حوزه­ای که در آن فعال هستند، به‌صورت پیوسته دچار مشکلاتی می‌شوند که باید فوری مورد بررسی قرارگیرد و در کانون کارگزاران این مشکلات در قالب کمیته‌های مربوطه بررسی می شوند.

وی در این خصوص تصریح داشت: در سال 1393، 9 کمیته با موضوعات مختلف تشکیل شده که در مجموع 28 جلسه برگزار شده و تعداد جلسات کمیته ها نسبت به سال 1392، 2 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در سال گذشته در کمیته‌ها 216 نفر شرکت نموده ­اند که این موضوع نیز حاکی از ارتباط تنگاتنگ اعضا با کانون است.

بهزاد فر گفت: همچنین در حال حاضر نیز سه "کمیته تدوین چک لیست‌ها و رویه‌های کنترل داخلی شرکت‌های کارگزاری" ، "کمیته تحلیل بازار سرمایه" و "کمیته تعیین اولویت های پژوهشی صنعت کارگزاری" در کانون کارگزاران فعال هستند.  هم­چنین اسامی و مشخصات این افراد در سایت کانون به­ روز رسانی شده و قابل رؤیت است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.90x2yt0sfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین