تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
جالب است ۰
مهدی پورقاضی پیشنهاد داد تا اتاق از از تشکیل انجمن مصرف کنندگان حمایت کند
نظر ۶ عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران در مورد کمپین نخریدن خودرو
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،طی روزهای اخیر حواشی فراوانی حول کمپین نخریدن خودروی داخلی مطرح شده است.

روز گذشته محمدباقر سخنگوی دولت از خودروسازان خواست تا کیفیت خودرو را افزایش دهند و آن را با قیمت مناسب عرضه کنند.

همچنین نوروزوزاده معاون وزیر صنعت اعلام کرد که انتقادات مردم در مورد کیفیت تولیدات داخل را می پذیریم.

در شرایطی که رکود اقتصادی و کاشه تولیدات صنعتی از چالش های مطرح شده در مورد سال جاری محسوب می شود، تعدادی اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جلسه اخیر این کمیسیون دیدگاه های خود در مورد کمپین نخریدن کالای داخلی را مطرح ساخته اند.

مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران: نظر مشتریان همواره به عنوان دماسنجی برای ارزیابی رضایت مشتریان از کالا‌ها قلمداد شده است و اینکه تولیدکنندگان ایرانی تا چه حد به این دماسنج اهمیت می‌دهند، جای بحث دارد. اکنون دو خودروساز عمده در کشور وجود دارد که بعید می‌دانم، مشتریان با توجه به قیمت و کیفیت محصولات ارائه شده، از این محصولات رضایت داشته باشند. خودروسازها، با تشکیلات منسجمی به نام انجمن مصرف‌کنندگان مواجه نیستند و به‌رغم آنکه در این چند روز این کمپین علیه محصولات خودروسازها شکل گرفته است، مدیران این دو شرکت حتی حاضر نشده‌اند از مردم عذرخواهی کنند و بگویند که در صدد رفع نقایص هستند تا این گونه مصرف‌کنندگان نیز با آنان همراه شوند. پیشنهاد می کنم در اتاق از شکل‌گیری انجمن مصرف‌کنندگان حمایت شود.

محسن خلیلی عراقی عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران: از یک سو خودروسازها با بحران مواجه هستند، از سوی دیگر تولیدات تولیدکنندگان سیمان روی دستشان مانده است. درآمد نفتی امسال نیز معادل نیمی‌ از درآمد سال گذشته است. در این شرایط اگر توافقنامه برجام در مجلس به تصویب برسد و دارایی‌های ایران آزاد شود، دولت جان تازه‌ای می‌گیرد. آیا اکنون ضرورت ندارد اتاق از مجلس بخواهد با توافق هسته‌ای مخالفت نکند تا اقتصاد کشور از این وضعیت نجات پیدا کند؟

محمد اتابک عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران: صنایع کشور در رکود هستند و با شکل‌گیری این کمپین‌ها، رکود تشدید می‌شود. اما چنانچه از زاویه‌ای دیگر به این موضوع بنگریم، تولیدات کشور را منطبق با استانداردها نخواهیم یافت.

بهادر احرامیان عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران: چنانچه تولیدکنندگان کالاهایی با کیفیت تولید کنند، حتی اگر ایرانیان آن را خریداری نکنند، خارجی‌ها آن را می‌خرند.

محمدرضا بهرامن عضو کمیسیون صنعت اتاق تهران: اگرچه در مورد شکل‌گیری این کمپین‌ها نقد وجود دارد اما ضرورت دارد، تولیدکنندگان نیز نیازهای جامعه را بر مبنای استاندارد‌ها تامین کنند.

آرمان خالقی مشاور کمیسیون صنعت اتاق تهرات و عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:  این کمپین‌ها، در شرایطی که فضای کسب‌و‌کار در شرایط رکود به سر می‌برد، آزاردهنده است و حتی ممکن است رکود را تشدید کند. از این رو شاید ضرورت داشته باشد که اتاق در این مورد واکنش مناسبی نشان دهد. اتاق باید جلسه‌ای با حضور خودروساز‌ها، انجمن‌های مربوط به تولیدکنندگان قطعات و متخصصان برگزار کند و در این جلسه به اتهامات پاسخ داده شود. به هر حال قیمت تمام‌شده تولید خودرو در ایران بالاست و صاحبان این بنگاه‌های خودروسازی باید پاسخی برای آن داشته باشند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.cd0iw6djxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین