تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
جالب است ۰
حسین سلیمی، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران:

پرداخت بدهی دولت به بانک ها، به رونق تولید کمک می کند

یکی از دلایل عدم ارائه تسهیلات به بخش تولید از سوی بانک ها، بدهی دولت به آن هاست.
پرداخت بدهی دولت به بانک ها، به رونق تولید کمک می کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین حسین سلیمی، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران می گوید: با اعمال فشار از جانب ما به دولت، دولت در بودجه سال جاری در نظر گرفته تا با صدور اوراق مشارکت دولتی، بدهی اش را با پیمان کاران تسویه کند. این مرحله اول از تسویه بدهی های دولت است. در مرحله دوم، دولت باید بدهی اش را به بانک ها بپردازد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه از اوایل دولت نهم، وام گیری از بانک ها برای اجرای پروژه های مختلف افزایش پیدا کرد و حالا دولت توان بازپرداخت وام ها را ندارد می گوید: پرداخت بدهی دولت به بانک ها به تعویق افتاده و ما الان از دولت می خواهیم که هرچه زودتر این معوقات را به بانک ها برگرداند تا بانک ها قادر به ارائه تسهیلات به بخش تولید و فعالان اقتصادی باشند.

سلیمی با اشاره به اینکه دولت ها در تمام کشورها برای بازپرداخت بدهی، از روش انتشار اوراق بدهی استفاده می کنند ادامه می دهد: کل بدهی دولت به بانک ها، پیمانکاران و سازمان های دیگر 300 هزار میلیارد تومان است. اینکه دولت بدهی اش را به بانک ها بدهد باعث افزایش نقدینگی در بازار نخواهد شد. پیمان کار یا بانکی که طلبی از دولت دارد، از طرف دیگر به دستگاه های دولتی بدهکار است. برای مثال طلبش را از دولت می گیرد اما باید به وزارت دارایی بدهی اش را بدهد. افزایش نقدینگی در این شرایط اتفاق نخواهد افتاد و برعکس، وصول بدهی بانک ها و پیمان کاران به رونق تولید کمک خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.v8wbjh8eo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین