تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵
جالب است ۰
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه برخی دنبال نبش قبر انحصار طلبی در بازار خودرو هستند، گفت: انحصار در بازار خودرو مساله‌ای ریشه‌دار است.
برخی دنبال نبش قبر انحصار طلبی در بازار خودرو هستند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،سجاد خیرآبادی با اشاره به اینکه طبق ماده ۵۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اعطای هرگونه امتیاز واردات خودروهای خارجی به تعداد محدودی از نمایندگی‌ها کاملا غیرقانونی و ممنوع است، افزود: طبق مصوبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ هر شخص حقیقی و حقوقی در صورت پرداخت ۳ درصد ارزش CIF عهده‌دار خدمات فروش و پس از فروش می‌شود و به عنوان یک عرضه‌کننده مستقل می‌تواند مبادرت به واردات خودرو کند. لذا با این تفاسیر اینکه بگوییم ثبت سفارش خودرو برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیر نمایندگی ممنوع است، کاملا خلاف قانون است.

وی بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهوری مبنی ثبت سفارش واردات هرگونه کالای بادوام در قبال نمایندگی رسمی را در راستای تحقق  سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: درخصوص بحث خودرو قبلاً در آئین‌نامه‌های ابلاغی از سوی هیات وزیران و وزارت صنعت، تعیین تکلیف شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در ادامه با بیان اینکه مساله منع ثبت سفارش خودرو برای غیر نمایندگی‌ها درحالی بیان می‌شود که هنوز مهلت وزارت صنعت به شرکت‌های واردکننده خودرو برای ارائه مجوز نمایندگی رسمی از شرکت مادر پس از چندین بار انقضا، مجدداً تمدید شده، خاطرنشان کرد: این تمدید چندباره نشان از عدم احراز نماینده رسمی بودن شرکت‌های واردکننده خودرو دارد، به طوریکه سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت هشدار به ابطال مجوز قبلی آنها داده و به فرض محال ثبت سفارش خودرو صرفاً از طریق نمایندگی رسمی کمپانی مادر امکان پذیر است نیز میسر نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که علت توقف سامانه ثبت سفارش خودرو چیست،  تاکید کرد: این اقدام به این جهت صورت گرفته است که پروسه راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش دو  مرحله‌ای، تکمیل شودو هیچ ارتباطی به سیاست‌گذاری‌های بخش خودرو ندارد، زیرا جمع کثیری از واردکنندگان تا تیرماه سال آینده ثبت سفارش کرده‌اند.

خیرآبادی در پایان با اعلام اینکه در روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها مجدداً صحبت از واردات خودروهای آمریکایی شده، گفت: انجمن صنفی از ابتدا تاکنون مخالفت خود را در مورد واردات خودروهای آمریکایی به وضوح بیان داشته است.

 

منبع: مهر

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.90x2yt0kna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین