تاریخ انتشار :شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۶
جالب است ۰
نخستین روز معاملاتی اردیبهشت‌ماه با رشد چشمگیر آیفکس مواجه شد و به این ترتیب صعود شاخص کل تا نزدیکی ارتفاع ۹۱۷ واحدی به پایان رسید.
آیفکس بر مدار صعود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در معاملات امروز شنبه دوم اردیبهشت ماه ۵۵۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که از این میزان ارزش معاملات در بازارهای اول و دوم در پی دادوستد ۲۶۴ میلیون سهم به ۶۰۱ میلیارد ریال رسید.

نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان که شنبه هفته پیش بازگشایی شد روز جاری بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. در نماد «ذوب» سهامداران شاهد جابه‌جایی ۱۱۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۹۴ میلیارد ریال بودند. این نماد همچنین پربیننده‌ترین نماد معاملاتی نام گرفت.

امروز در جریان بازار نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، شرکت بیمه حافظ پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی شدند.

نگاهی به نمادهای تاثیرگذار بر شاخص نیز نشان می‌دهد در حالی که نمادهای «مارون»، «شاوان» و «شراز» بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشته‌اند، نمادهای «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر داشتند.

در این میان در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز شاهد نقل و انتقال ۲۸۹ میلیون سهم به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال بودیم که بالاترین حجم معاملات در اختیار شرکت نورد و لوله اهواز و بیشترین ارزش دادوستدها در اختیار شرکت کیسون قرار گرفت.

معاملات انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز حاکی از آن است قیمت این اوراق در محدوده ۴۹۳ تا ۷۳۸ هزار ریال دادوستد شد. اوراق تسه بهمن ۹۴ در حالی بیشترین قیمت این اوراق را در اختیار گرفت که تسه آبان۹۳ کمترین قیمت را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز شاهد جابه جایی ۲,۷ میلیون ورقه به ارزش ۳۹ میلیارد ریال بودند. صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر و اعتماد آفرین پارسیان نیز به ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان ETFها از آن خود کردند.

منبع: ایبنا

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.mnmk49n6a5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین