تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵
جالب است ۰
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

۵ سال گذشت و تهران همچنان قانون گریز است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهرانگفت: شهرداری طرح تفصیلی قانون گریزی را مطرح کرد اما در طول ۵ سالی که ازاجرای این طرح می‌گذرد و هنوز شاهد هیچ تغییری ایی نشده ایم.
۵ سال گذشت و تهران همچنان قانون گریز است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد سالاری با ذکر دلایلی برای قانون گریز بودن شهر تهران اظهار کرد: تا قبل از ابلاغ طرح تفصیلی، شهر با بخشنامه ها و بصورت سلیقه‌ای اداره می شد، برای همین شهرداری برای حل این معضل با ادعای اینکه سندی فرداست برای شهر ضروری است و می‌تواند مشکل قانون گریزی شهر را حل کند، طرح تفصیلی را رونمایی کرد ولی در طول 5 سالی که ازاجرای این طرح می‌گذرد نه تنها شاهد قانون پذیری و اداره آن برمنبای ضوابط در مدیریت شهر نبوده ایم که برعکس شاهد افزایش قانون گریزی در اداره شهر نیز هستیم .
 این طرح نتوانسته جلوی تخلفات ناشی از ساخت و سازدر شهر را بگیرد،آمارهای کمیسیون ماده صد حکایت از شکست این طرح در کاهش تخلفات ساختمانی دارد ضمن آنکه برخلاف ادعای شهرداری‌، طرح تفصیلی نتوانسته فضایی را فراهم کند تا شهر به دور از فضای رانت  و فساد و مبتنی برشفافیت اداره شود.
 بنابر این برخلاف ادعای مدیریت شهری که معتقد است با ابلاغ طرح تفصیلی ، شهر قانون گریز تهران به شهری قانون پذیر تبدیل شده ، بررسی ها نشان می دهد که پایتخت کشور حتی با قانون گریزی بیشتری اداره می شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.wnmt23nzzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین