تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
جالب است ۰
نایب رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره‌ای با بیان اینکه تب خرید احساسی کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: کالاها مدام در قفسه‌ها جایگزین می‌شوند و هیچگونه کمبودی در بازار نیست.
 تب خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروکش کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،منصور عالی‌پور با بیان اینکه تب مردم برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: با توجه به همزمانی ایام پایانی سال با موضوع مرتبط با ویروس کرونا، اقبال مردم نسبت به خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش یافته بود؛ به نحوی که مراجعات مردم برای خرید این اقلام ظرف ده روز گذشته، به شدت افزایش یافته بود؛ این در حالی است که تمامی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه کالاهای اساسی، در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شود و هیچ‌گونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: در عین حال، سهمیه‌های ویژه‌ای در حوزه کالاهایی همچون خرما، شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص یافته تا نیاز مردم به هر میزانی که وارد بازار گردد، پاسخ داده شود؛ به نحوی که این سهمیه تمدید می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس علیرغم اینکه مردم مراجعات گسترده‌ای برای خرید کالاهای اساسی داشته و در عین حال، عموماً دو برابر نیاز خود را خرید می‌کردند، اما از عصر روز یکشنبه تب خرید کالاها به میزان دو برابر نیاز فروکش کرده و هم اکنون، خریدهای صورت گرفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استناد آمارها، کاملاً روال طبیعی خود را طی می‌کند.

عالی‌پور با بیان اینکه تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه تنها کالاها را به وفور عرضه می‌کنند، بلکه قیمت‌های مصوب درج شده بر روی کالاها نیز کاملاً رعایت می‌گردد، اظهار داشت: حتی در برخی از موارد، تخفیف‌های گسترده‌ای نیز بر روی برخی کالاها اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه بازرسان اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کنار اصناف، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز تعزیرات حکومتی به دقت، سطح فروشگاه‌ها را رصد می‌کنند تا کمبود کالا یا گرانی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه سطح تقاضای مردم در ده روز گذشته، بالا بوده و عمده سبدهای خرید بر اساس رفتار احساسی مردم پر می‌شد، گفت: این خریدها عمدتاً بهینه نبوده و مردم بیش از نیاز خود، کالا خرید می‌کنند؛ این در شرایطی است که اکنون حالت عادی به خریدها برگشته و از شرایط احساسی خارج شده‌اند؛ اما علیرغم این شرایط احساسی، هیچ‌گونه کمبودی در کالاها مشاهده نشد و تا جایی که نیاز وجود داشته باشد، کالا نیز تزریق خواهد شد.

عالی پور گفت: هم اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم ندارند و اقلام اساسی نه تنها از سوی وزارت صنعت در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بلکه قفسه‌های فروشگاهی نیز به طور مستمر در حال شارژ شدن است؛ این در حالی است که بر روی اسپری ضدعفونی کننده و الکل همچنان با افزایش تقاضا مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیری که واحدهای تولیدی صورت می‌دهند، این مشکل هم مرتفع شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین شوینده‌های مورد نیاز مردم وجود ندارد و بسیاری از این شوینده‌ها، جایگزین‌های مناسبی برای اسپری‌های ضدعفونی کننده هستند؛ این در حالی است که تولید بسیار افزایش پیدا کرده است و هم اکنون برنامه‌ریزی برای توزیع به موقع نیز صورت گرفته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhvem.uqeihzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین