تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۰
جالب است ۰
سرمایه گذاری صبا تامین با نماد صبا روز چهارشنبه عرضه اولیه و ۱۲۰۰ تومان قیمت خورد و به هر کد مقدار ۸۱۲ سهم رسید.
سرمایه گذاری صبا تامین وارد فرابورس شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سرمایه‌گذاری صباتامین با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومان و بهای تمام شده سهام شرکت‌های متعلق به آن حدود 6 هزار میلیارد تومان است. ۷۲ درصد پورتفوی به ارزش ۴.۲ هزار میلیارد تومان بورسی و ۲۸ درصد آن غیربورسی است. شستا سهامدار ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صبا تامین است.

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان اولین عرضه اولیه سال جاری، هر سهم این شرکت ۱.۵ هزار میلیارد تومانی ۱۲۰۰ تومان کشف قیمت شد.

عرضه شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم "صبا" با محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود اما سهمیه هر فرد به دلیل کدهای درخواستی به حداکثر تعداد ۸۱۲ سهم کاهش یافت . .

این شرکت 1.5 در نظر دارد طی سال جاری علاوه بر تحقق افزایش سرمایه ۳۴ درصدی از محل مطالبات و رساندن سرمایه به ۲ هزار میلیارد تومان در نیمه نخست سال، سهام چهار زیرمجموعه شامل زغال سنگ پروده طبس و سنگ آهن مرکزی را در فرابورس و سرمایه گذاری هامون شمال و تامین سرمایه امین را در بورس تهران با همکاری سهامداران عمده آنها عرضه اولیه کند.

صنایع شیمایی و پتروشیمی، دارویی، فلزات اساسی و بیمه و بازنشستگی به ترتیب ۱۲، ۸، ۶ و ۵ درصد پرتفوی را شامل می‌شوند و ۱۰ درصد مابقی مربوط به سایر صنایع می‌شود. پرتفوی غیربورسی نیز دارای ارزش ۱.۶ هزار میلیارد تومانی و شامل شرکت‌های وابسته و فرعی مجموعه صبا است که ۱۹ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی، ۲۹ درصد سهام تامین سرمایه امین، ۱۰۰ درصد سهام کارگزاری‌های صباتامین و بیمه تامین آینده، ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری هامون شمال و... را شامل می‌شود.

سود خالص ۹ماهه این شرکت را ۲.۷ هزار میلیارد تومان به مقدار ۱۸۰ تومان هر سهم بدست آمد .۳۰ درصد آن مربوط به سود تقسیمی شرکت‌ها و مابقی، سود حاصل از خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است. برآورد می شود سود تقسیمی شرکت‌های تابعه و وابسته به صبا تا پایان سال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که این امر نسبت سود تقسیمی به سود سرمایه‌ای را متعادل خواهد کرد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdceff8p.jh8poi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین