در سال ۹۸ برنامهریزی برای ۴۸ میلیارد دلاری به کشورهای همسایه انجام شد، با این حال صادرات به این کشورها تا پایان دی ماه ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،میزان صادرات غیرنفتی بنگاههای خرد، کوچک و متوسط تا پایان دی سال 98 حدود 55 میلیون یورو بوده است. هدفگذاری انجام شده برای صادرات غیرنفتی این بنگاهها 70 میلیون یورو بوده که 55 میلیون یورو محقق شده است.
گسترش قراردادهای تهاتری کالا به کالا برای کمک به جهش تولید، حوزه تجارت و مشخصا صادرات، عاملی فوقالعاده تعیینکننده و اثرگذار است و قبل افزایش صادرات میتوان، ظرفیتهای صادرات کشور را شکوفا کرده و جهش تولید را معنادار کرد.
بر این اساس، در برنامههای سال جهش تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت که در هفت محور و 40 برنامه نیز نهایی و ابلاغ شد، حوزه مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی مشتمل بر پنج برنامه یکی از این محورها است.