تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
جالب است ۰
در کنفرانس اطلاع رسانی بانک تجارت

افزایش ۲۰ درصدی سپرده ها در سال ۹۹ پیشبینی شد

بانک تجارت با اعلام مقدار اسپرد سود سپرده ها و پیش بینی در سال ۹۹ و تاثیر کاهش نرخ سود سپردههای بانکی و ارزش روز شرکتهای تابعه و ... توضیح داد.
افزایش ۲۰ درصدی سپرده ها در سال ۹۹ پیشبینی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک تجارت در مورد اسپرد سود سپرده ها و تسهیلات ریالی در سال ١٣٩٨  و  تخمین بانک از این عدد برای سال ١٣٩٩ گفت : اسپرد سود سپرده ها و تسهیلات ریالی در سال ١٣٩٨ در حدود یک درصد بوده است، پیش بینی می شود این نسبت در سال ١٣٩٩ با توجه به برنامه بانک برای کاهش نرخ هزینه پول و بهبود نرخ بازدهی تسهیلات بهبود یابد.

بانک تجارت در مورد پیش بینی این بانک از روند تغییر مجموع سپرده های شبکه بانکی کشور و سهم بانک تجارت از نقدینگی کشور در سال ١٣٩٩ افزود : با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی در کاهش نرخ سود سپرده های بلندمدت بانکی به ١٥ درصد و همچنین نرخ تورم موجود در جامعه، پیش بینی میشود رشد سپردههای سرمایهگذاری بلند مدت در شبکه بانکی کاهش و در مقابل جهت انجام مبادلات و سرمایه گذاری در بازارهای مالی، کالا و خدمات و...، روند رشد سپردههای جاری ادامه یابد. همچنین با توجه به گزارش منتشره از ٧ درصد بوده که پیش بینی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا پایان آذرماه ١٣٩٨ ، سهم بانک تجارت از نقدینگی کشور حدود ٣ می شود بانک در تلاش است در سال ١٣٩٩ این سهم حفظ و حتی با تلاش همکاران ارتقا یابد.پیش بینی میگردد که حجم تسهیلات اعطایی بانک در سال ١٣٩٩ به تبع افزایش سپردهها با رشدی بالغ بر ٢٠ درصد مواجه شود.

ابن بانک در مورد مقدار تسهیلات ارزی اعطایی در سال ١٣۹۸ و چه قسمتی از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است ، توضیح داد : تسهیلات ارزی اعطایی طی سال ١٣٩٨ به مبلغ ١٧٠.٥٥٨.٣٠٦ دلار بوده است که از این مبلغ، ١٦٢.٨٥٦.٠٧٣ دلار مربوط به تسهیلات اعطایی از محل صندوق توسعه ملی میباشد. اسپرد این تسهیلات با توجه به وجود قراردادها و نرخهای مختلف، متفاوت می باشد.

بانک تجارت در مورد سپرده های بدون هزینه توضیح داد : نسبت سود سپرده های بدون هزینه به کل سپرده ها در سال ۹۸ با ۱۰ درصد افزایش به حدود ۳۳ درصد رسیده است و تلاش بانک در جهت بهبود آن در سال ۹۹ است . همچنین در سال ۹۸ نسبت تسهیلات غیرجاری به مجموع تسهیلات و مطالبات بانک در حدود ٨.٢ درصد بوده است. با توجه به گسترش بیماری کرونا و تأثیر آن بر شرایط حاکم بر جامعه تلاش بانک بر کنترل مطالبات در سال ١٣٩٩ خواهد بود.

بانک تجارت در مورد NAV  شرکتهای سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت، سرمایه گذاری ایرانیان و توسعه انرژی آسیا توضیح داد :بر اساس آخرین ارزشیابی صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری در اسفند ماه ١٣٩٨ ، خالص ارزش روز

داراییهای شرکت سرمایه گذاری ایرانیان مبلغ ٢٠.٧٣٣.٥٩٧ میلیون ریال است. همچنین خالص ارزش روز داراییهای شرکت سرمایهگ ذاری و ساختمانی تجارت و توسعه انرژی آسیا بر اساس گزارش ارزشیابی سال ١٣٩٧ توسط کارشناسان رسمی دادگستری به ترتیب مبلغ ٨.٣٣٣.٤٣١ میلیون ریال و ٤٠.٠٠٠ میلیون ریال می باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaw6ni.49nom15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین