تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷
جالب است ۰
امینی مدیر عامل زرماکارون در آستانه ورود به بورس ، در مورد علل تعویق عرضه ، افزایش قیمت و افزایش سرمایه و... توضیح داد
افزایش قیمت ماکارونی باعث تعویق عرضه اولیه زرماکارون
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیرعامل شرکت زر ماکارون در مورد تعویق عرضه در بورس گفت: افزایش قیمت ماکارونی در بازار باعث شفافیت در کدال و تعویق عرضه اولیه شد چرا که این افزایش قیمت ابهاماتی ایجاد می‌کرد که باید اطلاعاتی نسبت به آن اصلاح می‌شد پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد.

محسن امینی با اشاره به افزایش قیمت محصول در سال ۹۹ اعلام کرد : بر اساس سامانه ۱۲۴ ،  قیمت ماکارونی تغییر کرد و قیمت مصوبه سال ۱۳۹۹ اسپاگتی ۷۰۰ گرمی که ۵۵ درصد تولید را به خود اختصاص داد به ۷۸۰۰ تومان افزایش داد. بدین ترتیب ۴ نوع محصول ماکارونی و اسپاگتی با ۴۳ درصد افزایش قیمت ، نسبت به قیمت مصوبه سال ۹۸ روبه رو شدند .

امینی درباره افزایش قیمت ماکارونی در بازار گفت:‌ هنوز هم ماکارونی در سبد غذایی ارزان‌ترین کالا برای خانواده پنج نفره است و قیمت حال حاضر ماکارونی قیمت بالایی نیست و هنوز کف قیمت را رعایت کردیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سرمایه در برنامه کار است، گفت : شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه از طرق مختلف را مورد بررسی قرار دهد و افزایش سرمایه در دستور کار مجمع فوق العاده خواهد بود که پس از بررسی از طریق کدال اعلام خواهد شد .

مدیرعامل شرکت ، سیاست تقسیم سود شرکت را حدود ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: سیاست شرکت بر اساس بازارگردانی سهام شرکت با منابع آزاد شده و حمایت از سهامداران جدید در نوسانات بازار است .

مرتضی سلطانی بنیان گذار و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی زر نیز هدف از ورود به بورس را تامین منابع مالی برای طرح توسعه شرکت و مشارکت مردم اعلام کرد و افزود : شرکت برای افزایش ظرفیت روزانه از ۱۵۰۰ به ۲۵۰۰ تن در بازه ۵ ساله ، نیاز به منابع مالی دارد که تامین آن از طریق بورس مدنظر است .

قابل ذکر است در ایران حدود ۳۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ تولید ماکارونی مشغول فعالیت هستند . ظرفیت تولید ماکارونی در ایران ۸۷۶ هزار تن است که ۳۴۸ هزار تن در سال ۹۸ تولید و فروش شده است . زرماکارون با در اختیار داشتن ۵۱ درصد  سهم بازار ایران ، بزرگترین تولید کننده است . مانا با ۱۹ درصد و تک ماکارون با ۱۷ درصد و ۱۲ درصد سایر تولید کنندگان ، بازار را در اختیار دارند .

سرمایه شرکت زرماکارون ۱۶۲ میلیارد تومان است.  فروش شرکت در سال گذشته با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۹۷۲ میلیارد تومان رسیده درحالی که بهای تمام شده به ۱۱۳ درصد افزایش یافته است . افزایش فروش و کنترل بهای تمام شده منجر به سود ۲۳۰ میلیارد تومانی در سال گذشته شده که ۱۴۳۸ ریال سود هر سهم خواهد بود . این سود ۱۸۷۰ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است . برآورد شرکت برای سال جاری فروش ۲۴۵ هزار تن است که مدیریت برنامه تولید ۳۰۰ هزار تنی را دارد. فروش ۱۹۶۲ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۱۲۴۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci3qaq.t1a332bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین