تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
جالب است ۰
مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته بررسی شد.
مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

کلیات طرح عرضه نفت در بورس انرژی تصویب شد

رئیس جمهور طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی را از جمله طرح های مبتنی بر اقتصاد مردم محور و اقدامی موثر در راستای سامان دادن به بازار سرمایه و بورس و گام مهمی برای مقابله با تحریم نفتی دشمنان دانست و با توجه به تصویب کلیات این طرح در جلسه روز دوشنبه 20 امرداد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اظهار امیدواری کرد پس از تصویب نهایی و تدوین شیوه اجرایی، دولت بتواند این اقدام را عملیاتی کند.

سرمایه گذاری های استانی به بورس آمدند

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی، به عنوان نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شد و سهام آن از فردا قابل معامله است. همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت امروز و مصادف با عید غدیر، انجام شد و مشمولان علاوه بر 30 درصدی که قبل از این آزاد شده بود، قادر به فروش 30 درصد دیگر از سهام متعلق به خود هستند که مجموع آن به 60 درصد افزایش می‌یابد. محمدرضا معتمد با اشاره به اینکه مشمولین سهام عدالت استان خراسان جنوبی که روش غیرمستقیم را در مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی به شمار می روند، ادامه داد: از فردا سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران قابل است.

عرضه دارا دوم روی قیمت ها تاثیر ندارد/ درگیر هیجانات نشوید

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اخبار منتشره طی روزهای گذشته در خصوص راه اندازی صندوق دارا دوم ، گفت: صرف نظر از ورود صندوق ای تی اف پالایشی ها، سهام شرکت های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت ها اثر بگذارد. به گفته محسن خدابخش، قیمت سهام شرکت ها متاثر از عوامل بنیادی است و سرمایه گذاران باید با تحلیل صورت های مالی شرکت ها، طرح های توسعه ای، میزان تولید و فروش و ... اقدام به تصمیم گیری در خصوص خرید و فروش سهام کنند.

جزئیات معامله سهام نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بورس

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ضمن تشریح جزئیات معامله سهام نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بورس، از فراهم شدن امکان فروش بخشی از سهام عدالت به روش غیرمستقیم در بورس خبر داد. حسین فهیمی با اشاره به ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بورس گفت: در این راستا سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت خراسان جنوبی به عنوان نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بازار سرمایه قابل معامله خواهد بود

مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص کاهش ضرایب تعدیل سهام

مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص کاهش ضرایب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار ابلاغ شد. ضرایب تعدیل تعیین شده در خصوص حق تقدم خرید سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران و سهام و حق تقدم  سهام درج شده در هریک از بازارهای پایه فرابورس ایران و نیز واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله به موجب ابلاغیه های قبلی مدیریت نظارت بر کارگزاران، در این خصوص نیز متناسبا کاهش خواهند یافت.

بورس مسکن، اهرمی برای رونق بازار مسکن

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا اظهار داشت: بورس املاک و مستغلات و امتیازات، اهرمی برای اصلاح، تعادل و شفاف سازی قیمت ها در بازار مسکن خواهد بود. کمال خانزاده با اشاره به راه اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات به عنوان پنجمین بورس کشور گفت: برای کشور ما که بیشترین ارزش دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به املاک است، نیاز به راه اندازی چنین بورسی به خوبی احساس می شود

پتانسیل های آینده بازار سرمایه

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، تغییرات نرخ ارز را به صورت تاریخی موثر بر بورس دانست و گفت: از آنجا که 70 تا 75 درصد شرکت های بورسی کامودیتی محور، صادراتی یا سرمایه گذاری هستند، طبیعتا رشد نرخ برابری ارز و ریال، قیمت ها را در بازار سرمایه صعودی می کند. محمد گرجی آرا اظهار داشت: جذابیت شرکت های صادرات محور و کامودیتی محور به لحاظ تعدیل درآمدشان با نرخ ارز، برای سرمایه گذاران بالاتر  می رود و این خود می تواند یک پتانسیل برای آینده بازار در صورت صعود مجدد نرخ ارز باشد.

امکان ویرایش اطلاعات در سامانه سهام عدالت

داوری مسوول فنی درگاه ذینفعان بازار سرمایه با بیان این خبر گفت: همه سهامداران سهام عدالت که می خواهند از وضعیت دارایی خود مطلع شوند، کافی است وارد سامانه سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir شوند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcenz8f.jh8zzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین