مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: بانک ها برای ایجاد سرویس و خدمات نه تنها از نظر مطالعات بازار بلکه برای تخصیص بودجه و سرمایه گذاری، مطالعه و برنامه ریزی دقیقی نداشته اند.
علی عبدالهی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خدمات ارائه شده در شعب بانکی را متناسب با نیاز مشتریان ندانست و به خبرنگار سرمایه گذاری اظهار داشت: خدمات امروز شعب بانکی در کاهش هزینه مالی و زمانی مشتریان اثرگذارنیست زیرا همچنان در شعب، صفوف طولانی و ازدحام جمعیت را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: هنوز اولین خدمات همچون بازکردن حساب و احراز هویت به طور فیزیکی انجام می شود و این در دوران بانکداری دیجیتال، مورد نقد است.
عبدالهی تغییر معنا و کارکرد شعب در دنیای امروز فناوری های نوین مالی را متفاوت از آنچه در بانکداری کشورمان رخ می دهد دانست و گفت: خدمات شعب در بانک های پیشرفته به شکل سوپر مارکتی است یعنی چنان متنوع بوده که تنها به مبادلات بانکی مختص نمی شود و تعاملات مالی را در تمامی صنایع اعم از بورس، بیمه، تجارت، درمان، سفر و... را ایجاد و ارائه کرده است.
این فعال نظام پرداخت الکترونیک به الزام هدفمندی سرمایه گذاری در مطالعات بازار و بانکداری باز تاکید کرد و گفت: زیست بوم صنایع مالی هر لحظه در حال گسترده شدن بوده و جای تعجب نیست اگر صنایع بزرگی همچون بانک و بیمه با یکدیگر ادغام شوند؛ زیرا به درک درستی از نیاز روز مشتری رسیده و پایداری حضور خود در این زیست بوم را مشروط به تغییر در نحوه سرمایه گذاری، ارائه خدمات و رفع نیاز مشتریان می دانند.