تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
جالب است ۰
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی برگزارشد؛

مصوبات مجمع «دسانکو» چه بود؟

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با تصویب صورت‌های مالی « دسانکو » به ازای هر سهم ۲۵ ریال سود تقسیم کرد.
مصوبات مجمع «دسانکو» چه بود؟
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با حضور بیش از ۶۷درصد سهامداران برگزارشد.
محمود محمدپور مدیر عامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با تاکید براینکه مهم‌ترین تهدید صنعت دارو، قیمت‌گذاری دستوری است، گفت:افزایش هزینه‌های تأمین مالی، تنظیم بازار و سرکوب قیمت‌های تولید داخل،وضعیت تخصیص ارز و تأمین نقدینگی،افزایش قیمت تمام شده کالا به دلیل انواع عوارض و مالیات‌ها،افزایش نرخ مواد اولیه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و افزایش دوره وصول مطالبات ازمهم‌ترین موضوعات پیش روی صنعت دارواست.
رشد ۶۳ درصدی صادرات
وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون ۷۶۶ هزار میلیون دلار صادرات داشته ایم که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۳ درصد رشد داشته است.
محمدپور در ادامه فعالیت‌های توسعه بازار صادراتی شرکت را تشریح کرد و گفت: اخذ گواهی GMP کشو کنیا و رایزنی و مذاکره مستمر جهت ثبت محصولات و صادرات دوباره به این کشور، برنده شدن در مناقصه کشور عراق و سوریه، ارسال محموله به کشور ونزوئلا و ارسال محموله صادراتی برای اولین بار به کشور فیلیپین از فعالیت های صادراتی شرکت است.
به گفته مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی فیلیپین، عراق، سوریه، سریلانکا، ویتنام، اوگاندا، نیکاراگوئه، لبنان، کنیا، ونزوئلا و روسیه از بازارهای هدف صادراتی شرکت « دسانکو»است که موفق شده ایم که ۳۳ محصول در جهان به ثبت برسانیم و ۷۲ محصول نیز در حال ثبت است.
مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در مورد تسهیلات و نرخ ارز ترجیحی، گفت:ارز ترجیحی تأمین مواد اولیه مانند سال‌های گذشته ۲۸۵۰۰ تومان است.
وی در ادامه مجمع اظهارداشت:اخذ ۲ پروانه محصول جدید و ۱۰ پروانه در حال صدور، ساخت محصول از API و ساخت محصول تزریقی با ویال R داخلی ازجمله پروژهای تحقیق و توسعه این شرکت است.
اهم برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت « دسانکو»
محمدپور،افزایش بازار از طریق ورود به بازارهای جدید دارویی، کاهش هزینه‌های عملیات از طریق بهینه کردن سبد محصولات،افزایش همکاری‌های بین المللی از طریق قراردادهای انتقال تکنولوژی به جهت تثبیت بازارهای صادراتی،افزایش خطوط تولید جهت توسعه اشکال جدید دارویی و ورود به بازارهای صادراتی CIFS و شانگهای، آمریکای لاتین (بولیوی و نیکاراگوئه)، آفریقا (کنیا، الجزایر و اوگاندا) و اروپا (ایتالیا) را از اهم برنامه‌های بلند مدت آتی این شرکت اعلام کرد.
وی با بیان اینکه شرکت برای کوتاه مدت نیز برنامه هایی را درنظر دارد،افزود :افزایش سهم بازار از طریق ورود به بازارهای جدید داروئی، کاهش هزینه‌های عملیات، افزایش همکاری‌های بین‌المللی و توانمندسازی منابع انسانی از مهمترین برنامه های کوتاه مدتی است که در دست اقدام قرار دارد.
مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی، دریافت نمونه‌های مختلف منابع داخلی و ثبت یک منبع داخلی موازی با منابع خارجی، خرید اعتباری از منابع داخلی و خارجی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و انتقال حواله را از مهمترین برنامه‌های بازرگانی این شرکت اعلام کرد.
مصوبات مجمع:
در پایان صورت‌های مالی تصویب مقرر شد که ۲۵ ریال سود نقدی به هر سهم اختصاص یابد همچنین تطابق اساسنامه با اساسنامه سازمان بورس صورت گرفت و روزنامه اطلاعات نیز جهت چاپ آگهی های شرکت انتخاب شد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfxydc.w6dexagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین