تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
جالب است ۰
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سلیم تصویب شد؛

افزایش سرمایه ۵٠٠ درصدی «سلیم»

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سلیم افزایش سرمایه ۵٠٠ درصدی «سلیم» بعد از بازگشایی نماد تصویب و در پایان نیز ۲۷۰ ریال سود تقسیم شد.
افزایش سرمایه ۵٠٠ درصدی «سلیم»
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سلیم (نوبت دوم) با حضور سهامداران برگزارشد. 
در ادامه مجمع عرفان معماریان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سلیم به افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی این شرکت بعد از بازگشایی نماد خبر داد و افزود: آخرین افزایش سرمایه شرکت از مبلغ از مبلغ ١۵٠ میلیارد تومان به ٣١٢ میلیارد تومان از سود انباشته بوده است. انتظار می‌رود با اخذ مجوز از سود تلفیقی شرکت ١۵٠٠ میلیارد تومان باقی بماند که در پی آن می‌توان حدود کمتر از ۵٠٠ درصد افزایش سرمایه را انجام داد. بنابراین برنامه افزایش سرمایه ۵٠٠ درصدی از مبلغ ٣١٢ میلیارد تومان را خواهیم داشت. همچنین باز گشایی نماد باید صورت گیرد تا افزایش سرمایه نیز انجام شود. برآیندمان در ماه های مهر یا آبان برای ثبت افزایش سرمایه است.
وی ارزش هر سهم سلیم را حدود ١.٧٠٠ تومان برآورد کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از ۴۵ هزار سهامداران سلیم ٢٠ درصد عرضه کننده باشند. با پیش بینی ارزش قیمت ١،١٠٠ تومان نیاز به ۶٠٠ میلیارد منابع داریم تا مسیر را طی کنیم. سلیم به عنوان ناشر تصمیم گرفت منابع حاصل از عرضه اولیه را به  مبلغ ١٠٠ میلیارد آورده اختصاص دهد. آنچه خواست سهامداران است برایمان روشن است و  باید گفت نماد سلیم قابلیت بازگشایی دارد بنابراین نیاز به حمایت از سوی ایران‌خودرو را خواهیم داشت.
معماریان با اشاره به اینکه می‌بایست گام های مختلفی برای پذیرش شرکت ها انجام شود توضیح داد:  سلیم وعده پذیرش خود شرکت اصلی و شرکت های گروه را داده بود. در سال ١۴٠٢ توانستیم پذیرش ٣ شرکت «شفام»، «سلیم» و «خیمن» را در فرابورس داشته باشیم. با توجه به وضعیت ریزشی بورس وضعیت عرضه اولیه گوهرفام در سال ١۴٠٣ در بدترین حالت انجام شد.
وی تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری سلیم ٨٠٠ میلیارد تومان سود خالص داشته است. وضعیت مقایسه سلیم با سایر گروه های ایران خودرو وضعیت مطلوبی است. سود خالص شرکت در سال ١۴٠٠ مبلغ  ٢٢٢ میلیارد تومان بوده است. همچنین در سال ١۴٠١ بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد تومان سود شرکت نیز تحمیل شد . سود سال جاری هم می‌توانست از ٨٠٠ میلیارد تومان عبور کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سلیم از سود انباشته ۱.۹۰۰ میلیاردتومان این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: شرکت سرمایه گذاری سلیم در تمامی مقاطع سود دوره را تجربه کرده است. وضعیت سود انباشته شرکت رشد خوبی را تجربه کرده است و توانست در سال ١۴٠١ به ۱.۵۰۰ میلیارد و در سال ١۴٠٢ بالغ بر ١.٩٠٠ میلیارد سود انباشته داشته باشد. شرکت سرمایه گذاری سلیم در تمامی مقاطع سود دوره را تجربه کرده است. وضعیت سود انباشته شرکت رشد خوبی را تجربه کرده است. همچنین در سال ١۴٠١ توانستیم هزینه های شرکت را به صفر برسانیم.
معماریان خاطرنشان کرد: درآمد های عملیاتی شرکت در سال ١۴٠٢ نسبت به سال ١۴٠١ حدود ٢۶١ درصد رشد داشته است. شرکت ایمن خودرو نیز ۶٢ درصد رشد داشت و شرکت گوهرفام ٢۶١ درصد را تجربه کرده است. حاشیه سود شرکت در سال ١۴٠١ به میزان ٩٧ درصد رشد داشت و در سال ١۴٠٢ نیز ٩٠ درصد رشد داشته است. یکی از موانع شرکت این بود که سهام، سهامداران آزاد نبود و در گرو تعاونی اعتبار بود. در همین راستا تقسیم سود در آن مقطع انجام شد تا بدهی تعاونی اعتبار نیز صفر شود. همچنین بیشترین سود شرکت از نماد «وگستر» به میزان ٨٣ میلیارد تومان بوده است.
در ادامه مجمع ابراهیم آقاپور معاونت مالی ایران‌خودرو در جایگاه ریاست مجمع گفت: شرکت سرمایه گذاری سلیم شفاف و در شرف ورود به فرابورس ایران است. ملاحظه کردیم که در هر ١٠ گام پذیرش این شرکت موفق بوده است. امیدواریم حداکثر تا یک ماه و نهایت ٣ ماه آینده بازگشایی نماد انجام شود.
وی افزود: توصیه می‌شود حمایت های لازم از سوی سهامداران انجام شود. با توجه به اینکه گروه ایران‌خودرو حمایت خواهد کرد از سهامداران می‌خواهم در عرضه های اولیه عرضه کننده نباشند و اگر ٢٠ درصد عرضه شود عددی بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان کسر که نقدینگی سهم را ضعیف می‌کند. توصیه می‌شود در ماه های اول عرضه نکنید و سهم را نگهداری کنید.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcdff0j.yt0556a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین