تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
جالب است ۰
درمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان صورت گرفت؛

خبر مهم برای سهامداران «تجلی» در مجمع «فخاس»

درپایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان با تصویب صورت های مالی به ازاری هر سهم ۲۷۰ ریال سود تقسیم شد.
خبر مهم برای سهامداران «تجلی» در مجمع «فخاس»
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان با حضور سهامداران برگزارشد.
طهمورث جوانبخت مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مجتمع فولاد خراسان در مجمع «فخاس»با اشاره به پروژه کنسانتره سازی این شرکت ، گفت:پروژه کنسانتره سازی پروژه ای مشترک با شرکت تجلی است و تجلی در آن ۳۵ درصد مالکیت دارد. اگر پروژه کنسانتره سازی تا آخر سال وارد مدار شود، حاشیه سود خوبی ساخته می‌شود. البته به‌طور کلی سال ۱۴۰۴ برای زمان بهره‌برداری این پروژه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد خراسان با تاکید براینکه کلیه درآمدهای ارزی فخاس به این پروژه منتقل می‌شود، افزود:تاکنون معادل ۲۰۸۷ میلیارد تومان از مخارج پروژه انجام شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی این پروژه سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تن در سال کنسانتره سنگ آهن با زیرساخت ۵ میلیون تن است.
جوانبخت با اشاره به اینکه فخاس جایگاه هشتم را در میان فولادسازان کشور دارد،گفت: فولاد خراسان یک شرکت با زنجیره کامل است و دارای ظرفیت ۲.۵‌میلیون تن تولید سالانه گندله، ۲.۵ میلیون کنسانتره، ۱.۶ میلیون تن احیا مستقیم، ۱.۳۵ میلیون تن فولاد سازی و ۵۰۰ هزار تن تولید نورد است.
وی افزود: در سال مالی ۱۴۰۲، این شرکت سهم ۶درصدی از تولید میلگرد کشور را در اختیار داشت. همچنین شرکت در نظر دارد ۶۱۰هزار تن میلگرد در سال ۱۴۰۳ تولید کند.
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان اظهارداشت :برای اینکه در حوزه آب به خودکفایی برسیم، در سال ۱۴۰۲ پروژه پساب شهری را شروع و در حال انجام است.باید توجه داشت مدت اجرای پروژه ۲۹سال برآوردشده است که ۴سال صرف ساخت و ۲۵سال صرف بهره‌برداری تجاری می‌شود.
به گفته وی برای پروژه پساب شهری، بیش از ۳هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است. ۳۰۰ میلیون متر مکعب در منابع آب و شهر نیشابور صرفه‌جویی می‌کند.
جوانبخت اظهارداشت:در تأمین کنسانتره از مبدا جغرافیایی سنگان خواف، هزینه حمل به ازای هر تن ۲۸درصد متأثر از مدیریت بهینه منبع‌یابی کاهش داشته است.
وی با بیان شرکت برنامه دارد در سال جاری ۱۲۰۰هزار تن شمش تولید کند، گفت: سهم فخاس از تولید شمش کشور در سال گذشته ۵درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت فولاد خراسان افزود: تأمین قراضه به موقع و بهبود فرآیندهای ساختاری تولید مانند کاهش توقفات زیر کوره به کمتر از ۱۰ساعت از دلایل رشد ۳۶/۷درصدی تولید شمش نسبت به سال ۱۴۰۱ است.
جوانبخت با بیان اینکه در سال گذشته سهم ۶۸درصدی رشد فروش سالیانه در میان فولادسازان کشور را داشته است، گفت: فخاس برنامه دارد در سال جاری ۵۶۸ هزار و ۶۵۰ تن فروش تناژی شمش و فروش ۶۱۰هزار تن تناژی میلگرد برسد.
وی ادامه داد:شرکت در نظر دارد فروش ریالی شمش در سال جاری به ۱۲.۷۹۸.۱۷۹ میلیون تومان و فروش ریالی میلگرد به ۱۵.۵۵۳.۷۴۲ میلیون تومان برساند.
مدیرعامل شرکت فولاد خراسان تصریح کرد: فروش صادراتی ۳۵هزار تن علیرغم انعقاد قرارداد در سال ۱۴۰۲ بنا بر استاندارد مالی، در درآمد ۱۴۰۳ منظور شده است.
جوانبخت افزود:درآمد عملیاتی شرکت در ۳ماهه اول ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۰۱درصد رشد داشته است.
وی به بحث قطعی گاز و برق اشاره کرد و گفت:عدم‌النفع شرکت ناشی از قطعی برق و گاز هزار میلیارد تومان بوده که مدیریت شده است.
برنامه های آنی فخاس
مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در خصوص برنامه های در دست اقدام این شرکت ، گفت: پروژه کنسانتره فولاد شرق تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد. برای این پروژه تجهیزات خریداری شده و تاکنون ۴۱درصد پیشرفت داشته است.همچنین برای واحد گندله‌سازی کارخانه، پیمانکار مشخص شده و ۱۸ماهه به بهره‌برداری خواهیم رساند.
جوانبخت ادامه داد: بهره‌برداری اولیه پروژه پساب شهری نیشابور اواخر سال ۱۴۰۵ است و ذخیره‌سازی گاز LNG به میزان ۶۵ میلیون متر مکعب در دستور کار است.همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه نیروگاهی مپنا برای تأمین برق انجام شده است. فخاس در نظر دارد به خود تأمینی برق برسد.
وی تصربح کرد : پروژه تخلیه دپو و برداشت کنسانتره آهن ورودی به مجتمع و انتقال آن به واحد گندله سازی پروژه واحد انباشت و برداشت در دست اجرا است.
به گفته مدیرعامل فخاس قرارداد ۳۵هزار تن محموله صادراتی در اسفند ۱۴۰۲ منعقد شده است.
مصوبات مجمع:
دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مجمع فولاد خراسان تصویب صورت های مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ است. صورت های مالی این دوره کمترین چالش را به همراه داشت و این صورت مالی به تصویب اعضا و سهامداران رسید.
همچنین در پایان مجمع دستور بر آن شد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان سود تقسیم کنند که برابر با ۳۰ درصد سود با قیمت ۲۷۰ ریال در ازای هر سهم بود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdchwxn6.23nqzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین