تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
جالب است ۰
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک اعلام شد :

پیش بینی ۵۲ درصدی درآمد «آسیاتک» در سال جاری

مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در مجمع امروز این شرکت رشد درآمد این شرکت را برای سال جاری ۵۲ درصد و به میزان ۳۱,۸۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد.
پیش بینی ۵۲ درصدی درآمد «آسیاتک» در سال جاری
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت انتقال داده های آسیا تک با حضور بیش از ۶۷ درصد سهامداران برگزاری شد.
محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: طی دوسال گذشته افزایش سرمایه ۵۰درصدی از محل سود انباشته را داشته ایم و پیشنهاد هیأت مدیره درخصوص انجام افزایش سرمایه ۹۰درصدی در دست بررسی است. شرکت قصد دارد سرمایه خود را به ۸۵۰ میلیارد تومان برساند.
مدیر عامل آسیاتک درادامه مجمع رشد درآمد این شرکت را برای سال جاری ۵۲ درصد و به میزان ۳۱,۸۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد افزود:درآمد این شرکت طی دوره مالی ۱۴۰۲ معادل ۶۱ درصد افزایش یافت.
یوسفی زاده مهمترین طرح آسیاتک را فیبر اعلام کرد و اظهارداشت: طرح فیبر در افزایش سهم بازار تاثیر بالایی خواهد داشت به طوری که همزمان در چند شهر روند اجرا، عمران و... را انجام می شود و در حال حاضر فیبر حدود ۷هزار مشترک دارد.
وی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری برای ارائه سرویس‌های FTT/B,H,C در کل کشور طراحی شده است. در برنامه اولیه، پوشش سه میلیون خانوار در دستور کار بود که تاکنون بیش از یک میلیون آن انجام شده است. برای الباقی، برنامه‌ریزی‌ها انجام و موافقت‌ها گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک ادامه داد:در افق ۱۴۰۴ برنامه داریم چهار میلیون خانوار را تحت پوشش سرویس‌های FTT/B,H,C قرار دهیم و سهم بازار ۲۰ تا ۲۵درصدی را در اختیار این شرکت قرار گیرد.
یوسفی زاده با اشاره به اینکه سود خالص آسیاتک ۱۲۶ درصد رشد کرد، ادامه داد: حاشیه سود آسیاتک در مقایسه با سایر شرکت های حوزه قابل بررسی نیست زیرا نوع فعالیت آن یعنی بخش فناوری و اطلاعات با سایر شرکت ها متفاوت بوده و شرکتی به آن ورود نکرده است.
وی در اد امه مجمع به برنامه در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و افزود: ادامه پروژه فیبر ۵G_FTTH ، توسعه خدمات CLOUD و تحول دیجیتال از برنامه‌های در دستور کار آسیاتک برای سال جاری است.
مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از راه اندازی شبکه توزیع محتوا برای ارائه خدمات CDN در حوزه دیتاسنتر خبر داد و افزود: سرویس رایانش ابری برای ارائه راهکارهای نوین و کاربردی در حوزه‌های مختلف ابری است.
به گفته وی توسعه خدمات FMC در سراسر کشور از اقدامات انجام شده در آسیاتک است و در این حوزه روی شبکه‌های فیبر، موبایل و ۵G در حال مطالعه و بررسی هستیم.
مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در خصوص ساخت دیتاسنتر ماکو گفت: برای ساخت دیتاسنتر ماکو منتظر تفاهمنامه با وزرات ارتباطات برای دسترسی به فیبرهای نوری در نقاطی که مدنظر است، هستیم. برآورد شده است بتوانیم در سال ۱۴۰۴ فاز اول آن را اجرایی کنیم.
یوسفی زاده با بیان اینکه توسعه خدمات پهن باند ثابت FTTX از پروژه‌های در جریان اجرای شرکت است، اظهارداشت: در برنامه ریزی های صورت گرفته فاز اول پروژه خدمات مرکز داده و خدمات ابری پیام در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه برای ارائه خدمات حوزه IDC و کلیه خدمات ابری طراحی شده است.
وی تصریح کرد:پروژه اینترنت FTT-۵G برای ایجاد پوشش اینترنتی با تکنولوژی FTT-۵G در شهرهای با جمعیت کمتر از ۳۰هزار خانوار توسط پوشش رادیویی ۵G است .برآورد شده است پروژه اینترنت FTT-۵G در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.
مدیر عامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در ادامه این مجمع افزود:پیش‌بینی می شود درآمد شرکت در سال جاری به ۳۱/۸۴۵ میلیارد ریال برسد.
به گفته یوسفی زاده برای سرویس‌هایی که تعرفه دستوری دارند، پیشنهادهای خود را به مراجع مربوطه ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود تقسیم شد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqw97.ak9u74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین