تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
جالب است ۰
محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک در حاشیه یک نشست در اتاق بازرگانی تهران، اعلام کرد که واردات خودروی کارکرده توسط اشخاص حقیقی با کارت ملی ممکن است و نیازی به کارت بازرگانی ندارد اما کماکان منوط به پیمودن کلیه فرایندها از جمله ثبت سفارش و اخذ سایر مجوزها و رعایت استانداردهاست.
شرایط واردات خودروی کارکرده توسط اشخاص حقیقی
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،رئیس‌کل گمرک صبح سه‌شنبه دوم مرداد ماه به همراه معاونان و مدیران خود در اتاق تهران حضور یافت تا در گفت‌وگو با نمایندگان تشکل‌ها در جریان مسایل و مشکلات گمرکی آنها قرار بگیرد.
محمد رضوانی‌فر در حاشیه این نشست با تشریح شرایط واردات خودرو به روابط عمومی اتاق تهران گفت: واردات خودرو دارای چهار آیین‌نامه مختلف است؛ از جمله آیین‌نامه واردات خودروهای سواری نو که به موجب آن، طی چهار ماهه نخست سال جاری، حدود 9 هزار و 600 الی 700 دستگاه وارد و ترخیص قطعی شده است.
 او افزود: آیین‌نامه‌ای هم برای واردات خودروی جانبازان ابلاغ شده که این مورد هم در حال انجام است. برای خودروهایی نظیر اتوبوس، مینی‌بوس و کشنده‌ها نیز آیین‌نامه جداگانه‌ای وجود دارد که اجرای آن در سال 1402 به خوبی پیش رفت و از این محل بیش از 26هزار کشنده به ارزش بیش از 2.7 میلیارد دلار وارد کشور شد.
به گفته رضوانی‌فر، آیین‌نامه‌ای هم برای واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی ابلاغ شده که شامل خودروهای سال‌های 2019 به بعد است. در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است که کارگروهی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، صمت و گمرک تشکیل شود تا هم در مورد میزان و هم در مورد سقف ارزی خودروها تصمیم‌گیری کنند. نکته بعدی منشا ارزی واردات این خودروهاست که توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود.
او افزود: طبق این آیین‌نامه، امکان واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی با کارت ملی ممکن است و نیازی به کارت بازرگانی ندارد؛ منتهی تمام تشریفات واردات خودرو اعم از ثبت سفارش، اخذ تمام مجوزها و رعایت استانداردها باید صورت گیرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcb80bw.rhbzgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین