تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶
جالب است ۰
در نشست تجاری ایران و کشورهای جنوب شرقی آسیا با دروازه‌ ورودی مالزی مطرح شد

تجار ایرانی باید به سراغ بازارهای غیراشباع بروند

دیروز نشست تجاری ایران و کشورهای جنوب شرقی آسیا با دروازه‌ ورودی مالزی در سالن همایش‌های خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
تجار ایرانی باید به سراغ بازارهای غیراشباع بروند
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،در این نشست هادی شهپر، رئیس شورای ایران در اتاق بازرگانی بین‌المللی مالزی گفت: تجار ایرانی بسیار تنبل شده‌اند چراکه به یکسری بازارهای دم‌دستی و اشباع شده روآورده‌اند. این در حالی است که باید به سراغ بازارهای غیراشباع بروند. شاید تجار ایرانی گلایه‌مند باشند در زمینه تجارت موانعی نظیر انتقال پول، مارکتینگ و غیره وجود دارد، اما باید از بازارهای غیراشباع و بلوک‌های منطقه‌ای بهره برد.وی افزود: اگر به صورت منطقی با نشست‌هایی که برگزار می‌شود شبکه‌سازی کنیم و ارتباطات را گسترش دهیم در زمینه تجارت خارجی موفق خواهیم شد.شهپر خاطر نشان کرد: همان طور که رئیس‌جمهوری در دیدار با بخش خصوصی بر پایداری تاکید داشتند باید بر تجارت پایدار تمرکز کرد. در واقع اگر بتوانیم رفاه اجتماعی را ایجاد کنیم به محیط‌زیست احترام بگذاریم و مسئولیت اجتماعی را توسعه دهیم در بازارهای بین‌المللی هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت.
همچنین در این نشست مهدی آزادواری، رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی اوراسیا ضمن تبریک روز جهانی مالزی گفت: ابتدا باید توضیحاتی درباره اتاق بازرگانی اورسیا دهم این اتاق تشکیلاتی است که در خارج از ایران راه‌اندازی شده و هیئت رئیسه‌ای از کشورهای آسیا و اروپا دارد که نتیجه محور بودن فعالیت‌های اقتصادی تجار و افرادی که عضو اتاق هستند را دنبال می‌کند.وی افزود: طی سال‌های گذشته در بازدیدهایی که از فعالیت‌ اقتصادی مالزی داشتم سخت‌کوشی تجار کاملا مشهود بود که در رشد اقتصادیشان دیده می‌شود.آزادواری تاکید کرد: موانع و مشکلات در تجارت فقط مختص به ایران نیست و در تمام کشورها موانعی وجود دارد باید تجار ایرانی سخت‌کوشی را در پیش بگیرند. در واقع زمانی که تجار و بازرگانان به درهای بسته خوردند و بازهم جلو رفتند موفق خواهند شد.رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی اوراسیا اظهار کرد: اتاق اوراسیا در حوزه‌های تجاری، گردشگری، دانشگاهی و غیره فعالیت‌هایی دارد که تسهیل تجارت را به صورت عملیاتی دنبال می‌کند. البته در کشورهای دیگر نظیر روسیه، ارمنستان و کنیا، لوگزامبورگ، بلژیک نماینده دارد و از ظرفیت‌های تجاری که در حوزه آسیا و اروپا وجود دارد نهایت استفاده را می‌کند. همچنین اتاق بازرگانی اوراسیا در تمام مجامع بین‌المللی حضور دارد.وی گفت: اتاق بازرگانی اوراسیا همواره پیگیر موانع و مشکلات تجار نظیر نقل و انتقال پول، حمل و نقل و حتی مسائل ساده مثل ویزا بوده است.رئیس اتاق بازرگانی اوراسیا تاکبد کرد: همواره اتاق بازرکانی اوراسیا به سرمایه‌گذاران گوشزد کرده است که اگر تمایل به شروع فعالیت اقتصادی در کشور دیگری را دارند حتما باید آگاهی و دانش را داشته باشند و تنها اکتفا به سرمایه کافی نیست.وی تصریح کرد: آ سه آن و اوراسیا اهداف یکسانی را دنبال می‌کنند و در پی تسهیل تجارت و رفع مشکلات تجار هستند.آزادواری گفت: اتاق بازرگانی اوراسیا ارتباطات خوبی با مالزی دارد که می‌تواند زمینه حضور و فعالیت تجار را فراهم کند.وی ادامه داد: در مجموعه اتاق بازرگانی اوراسیا کمیسیون‌های تخصصی وجود دارد که موضوعات را به صورت تخصصی بررسی می‌کند.
در ادامه این نشست جبار ادیانگ، نماینده سفارت فیلیپین گفت: آسه‌آن فرصت‌های زیادی برای تعاملات تجاری دارد و با توجه به اشتراکاتی که از لحاظ همگرایی اقتصادی کشورهای آسه‌آن با ایران دارند فرصت بسیار خوبی است که بخش خصوصی و دولتی وارد این تعامل شوند. اگر فرصت دیدار از این کشورها را داشته باشید متوجه خواهید شد که کشورهای عضو آسه‌آن سریع پیشرفت کردند و رشد اقتصادی‌شان ادامه دارد. برای مثال کشور ویتنام در عرض ۲۰ سال، ۱۹ برابر درآمد سرانه‌اش را بالا برده و به حدود ۳ هزار دلار رسانده است، این اعداد و ارقامی است که بانک جهانی هم به آن اشاره کرده است.

 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjixeo.uqeoizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین